Ska det vara så svårt?

Mer
15 år 4 månader sedan #170196 av Hallon
Förut idag, när jag var ute och handlade, såg jag en man som jag tidigare i livet varit intresserad av. Han brukade försöka flirta lite med mig, men jag var alldeles för rädd och stel för att kunna "svara" på något vettigt sätt. Nu när jag såg honom igen så kändes det tungt...och nu när jag sitter här och tänker på det så känns det ännu tyngre. När jag mår förhållandevis OK så vill jag kunna ha ett förhållande, men när jag mår dåligt så är jag övertygad om att ett förhållande skulle ta kål på mig :( Och så skäms jag för att jag blir påmind om hur konstigt jag betedde mig när den där mannen försökte närma sig... Jag har aldrig varit så intresserad av någon som jag var av honom...och så kunde jag ändå inte...

Det är en hemsk sak att säga, men ibland föredrar jag att må sämre och vara mer likgiltig framför att må lite bättre och vilja saker som känns omöjliga...
Mer
15 år 4 månader sedan #170200 av skord
Svar från skord i ämnet Ska det vara så svårt?
förstår dej
Mer
15 år 4 månader sedan #170203 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ska det vara så svårt?

Hallon skrev: Förut idag, när jag var ute och handlade, såg jag en man som jag tidigare i livet varit intresserad av. Han brukade försöka flirta lite med mig, men jag var alldeles för rädd och stel för att kunna "svara" på något vettigt sätt. Nu när jag såg honom igen så kändes det tungt...och nu när jag sitter här och tänker på det så känns det ännu tyngre. När jag mår förhållandevis OK så vill jag kunna ha ett förhållande, men när jag mår dåligt så är jag övertygad om att ett förhållande skulle ta kål på mig :( Och så skäms jag för att jag blir påmind om hur konstigt jag betedde mig när den där mannen försökte närma sig... Jag har aldrig varit så intresserad av någon som jag var av honom...och så kunde jag ändå inte...

Det är en hemsk sak att säga, men ibland föredrar jag att må sämre och vara mer likgiltig framför att må lite bättre och vilja saker som känns omöjliga...


Du kanske lider av social fobi eller fobiska drag. Jag har träffat en tjej som heter Sara. Jag vågar inte träffa henne nu p.g.a rädsla att göra bort mig. Du är inte ensam. Finns nog en del här på siten som har fobiska drag.
Mer
15 år 4 månader sedan #170213 av Hallon
Svar från Hallon i ämnet Ska det vara så svårt?
Steve, jag hoppas att du kommer att våga träffa tjejen...även om det är mycket lättare sagt än gjort när man är rädd. Och om du vågar träffa henne, försök att vara snäll mot dig själv och tänka att du är modig, även om det känns som att du håller på att göra bort dig.

Du har nog rätt i att jag kan ha en fobi, för vid tillfällen när jag vill men inte kan så beror det ju inte på ointresse eller känslolöshet utan på att jag är väldigt rädd och inte vet hur jag ska bete mig.
Mer
15 år 4 månader sedan #170223 av skord
Svar från skord i ämnet Ska det vara så svårt?
det ska inte va så svårt, men är så himla svårt. lyssna på steve han har bra saker att säja
Mer
15 år 4 månader sedan #170413 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ska det vara så svårt?
Hur länge har du varit sjuk? De första 5 åren brukar vara värst, men sedan förbättras de flesta. Kvinnor har också ofta en mildare sjukdom och en bättre prognos än män. Hoppas att det löser sig för dig.