Varför bildar inte vi schizofrena vänskap eller kärleksrelationer?

Mer
5 år 8 månader sedan #1079060 av björk
En kille som hette Janne hade
sitt schizofreni mecka i sin lägenhet
där samhörighetens törst stillades.

Schizofrenas gud fader.
Omåttligt populär. Han fick beröm
för de att han härbärgera psykiskt
sjuka där han bor.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 8 månader sedan #1079072 av Lester
Jaha var det så du menade! Fatta aldrig! Ja karlar som slår barn ska man helt undvika! Även karlar som behandlar kvinnor dåligt eller har dålig kvinnosyn!


Ja jag har en god väninna som har fått nyligen besöksförbud igenom mot en som misshandlade henne och hon frågade hur hon ska undvika detta i framtiden! Jag sa du är så ung fortfarande att tiden utvisar! Man lär sig med åldern
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079073 av Nissegossen
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079170 av 1Dave
Har varit "förhållandevis frisk" sen jag träffade min flickvän. Vet inte hur hon skulle reagera om jag blev psykotisk igen.

/Dave
Mer
5 år 8 månader sedan #1079228 av Vierja
Ser inte varför det inte skulle vara möjligt. Alla är lite off, T.om dem som är normala. Om man ser det ifrån den beneficial side, att ha någon som kan förstå dig mer än vad andra gör på grund av att man levt igenom liknande saker. Ger det psykiskt o emotionell stöd, på ett plan som inte går att få på annat sätt. Blir lite att man får va starka för varandra också. Bara så i flowet, tror jag ett par som har en connection på detta sätt. Kan komma närmare varandra än andra som inte har något som binder dem lika mycket. That's my five cents.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079252 av Geta
Ännu en vän som jag träffat inom psykiatrin har dött. Hon blev 65 år och vårdades de sista åren på ett äldreboende. Vila i frid vännen!