Dömd att vara ensam för alltid?!?

Mer
5 år 4 månader sedan #1113134 av Kattis35
Hej jag har schizo affektiv och har träffat en kille o vi träffas ibland men det har varit ett avståndsförhållande ... Hur mycket man ska egentligen berätta?Jag Har berättat att jag haft en psykos och fortfarande äter medicin för det men han vet ej exakt vad ja har för något och hur mitt mående som går lite upp o ner egentligen är. Han vill flytta ihop o helst gifta sig ....men jag är så osäker och framförallt rädd att jag ej skulle klara det. Jag vill inte bo ensam och jag vill ej vara ensam men hur ska det gå... :( han har inte sett hela bilden av mig eftersom vi bara ses ibland o ej bor tillsammans. Fler här som har ett förhållande eller är sambos som kan dela med sig av era erfarenheter? Kram på er!
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113135 av Utomjordingen
Ja, jag har erfarenhet! Jag spelade frisk under många år och när sanningen till slut kom fram för min kvinna att jag är psykisk sjuk så slutade det nästan med en katastrof. Det var nästan inte värt det.

Inget att rekommendera att spela frisk i alla fall för jag vet inte hur det skulle vara med Dig idag om du gjorde samma sak som jag gjorde?
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113136 av cecilia76
Fast man kan väl egentligen inte spela frisk. Man kan ju vara symtomfri under många år. Jag bor i hop med min man sedan 12 år. Just nu är det vacklande men det beror inte på någon av våra hälsa.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113137 av Utomjordingen
Jo, man kan spela frisk och låtsas under en lång tid att man inte är psykisk sjuk på pappret. Jag är bevis på det!
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113141 av Zoidar
Kattis, jag är ingen expert på detta, men det låter som att killen verkligen vill något seriöst i.o.m. han vill flytta ihop och gifta sig. Kanske han förstår mer om dig än du själv berättat. Många saker uppfattar vi även om det inte sägs med ord. Men innan ni flyttar ihop kan det förstås vara bra att du berättar om ditt mående och din sjukdom. Att han skulle bli så avskräckt att han inte längre vill flytta ihop tvivlar jag på. Du kanske kan prata med honom om dina tvivel på att du klarar bo tillsammans p.g.a. din hälsa? Ni kan väl prova att bo hos varandra en tid och se hur det fungerar?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113143 av Vierja
Låter som om du inte berättar kommer du ta slut på det ändå för att han inte ska upptäcka ?
Om det är så är det väl bättre att ge det en chans ?