Kille som vill flytta ihop...

Mer
5 år 3 månader sedan #1117763 av Kattis35
Har en kille.jag träffar som vill att vi flyttar ihop om ett tag. Jag får.lite.panik. Jag har ju schizo affektivt syndrom men har inte berättat diagnosen för honom. Bara sagt att jag har haft en psykos. Jag har.sagt till honom att jag är lite rädd men han förstår inte hela.min vardag. Med alla negativa symtom mm
Klart jag skulle vilja men jag är rädd. Jag vet.inte om jag ska vara så öppen att berätta diagnosen så han förstår varför jag är.rädd. risk att han blir.avvskräckt.men...nåt.måste jag ju säga... vet bara inte hur... Han har.dessutom 2 barn... medans jag har ett barn.. Ibland.känns det.som om särbo skulle vara det rätta.för mig...men jag vet inte...har.ni nåt.råd?
Mer
5 år 3 månader sedan #1117769 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kille som vill flytta ihop...
Särbo är nog det bästa om du är osäker och avvaktande. Dessutom blir det nog komplicerat med tre barn.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1117783 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Kille som vill flytta ihop...
Jag hade berättat om min diagnos om jag var som du. Ni har ju kommit så långt tillsammans om ni redan funderar på att flytta i hop. Om han är vettig stannar han kvar och älskar dig ändå.
Mer
5 år 3 månader sedan #1117784 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Kille som vill flytta ihop...
Han vet ju om att du har haft en psykos så tror inte är nån fara att berätta om diagnosen.

/Dave
Mer
5 år 3 månader sedan #1117796 av Miika
Svar från Miika i ämnet Kille som vill flytta ihop...
Tycker att du ska berätta, om han är intresserad av dig så stannar han kvar
Mer
5 år 3 månader sedan #1117821 av Admin1
Hur länge har du känt honom?