Överleva monotomi

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190603 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva
Mer
4 år 6 månader sedan #1190623 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva
Ville tipsa om denna affär, Röda Stjärnan finns i Stockholm Göteborg och i Skåne
Bla har jag där köpt eldstål med magnesium block. Dock har jag funnit att själva eldstålet håller inte limmet den sitter fast med i magnesiumblocket som tur var hittade jag det hemma. limmat fast det själv om ni köper ett. Jag har limmat själv och nu hänger det med. jag har satt fast det i nyckelringen med det band jag har nycklarna som hänger runt halsen har jag ingen kniv så går det bra med det stål som får när man köper det, det sitter också i nyckelknippan runt halsen.

Sådana här alstrar värme när man knäcker blecket i dem 55 grader varmt att lägga i vante eller skon för att hålla värme i den kroppsdel som är kall. laddas genom kokning alltså återanvändbara kostnaden är låg
Kjell&kompani
www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fr...armare-2-pack-p48072

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190625 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva
borde finnas stora magnesium block att köpa billigt på skroten

annars hittade jag denna nu,25kr www.gymgrossisten.com/gforce-magnesium-carbonate-55g-bit
(edit, såg att det nog knappast är ett hårt block men snarare kalk)


det skulle kunna jämföras med , vad som låtsas vara en billig sida: närmare 70kr för den lilla plus att det är leveranstid från Kina:



www.wish.com/se/product/flint-fire-start...ide_login_modal=true

dessutom säljs det magnesiumpulver på hälsokost, det verkar som det brinner med.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191017 av Richard
Svar från Richard i ämnet Överleva
Jag fick en fin kniv efter min morbror, med tillhörande eldstål...




En gång gick jag vilse långt ut i skogen, mitt i natten. Jag skulle gå österut, upp mot stora vägen men kollade aldrig min mobil som har typ GPS o kompass, efter 1-2 timmar kom jag ut på västsidan, vid havet, nästan där jag startade! Jag hade bara gått i cirklar o trillat ner i hål o sånt. Då gick jag längs med stranden istället, bort till UFO:t, enda stället jag säkert visste vad det låg. Därifrån ringde jag en taxi! Egentligen skulle jag gått ca 100 m från tältet söderut till en liten grusväg, som gick rakt österut, men tänkte snedda genom skogen, o vips! Så var jag vilse!

Det var inte kul, eftersom det började att regna...
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191054 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva
Ja, jag fick inte med länken till Affären Röda stjärnan det finns en i Stockholm en i Göteborg och en i Skåne, denna är i Göteborg
www.rodastjarnan.com/goteborgsbutik


Om man skrapar av magnesium från blocket tar det eld från en gnista från eldstålet och brinner med 2500 grader varm låga, fungerar även när det regnar

Samt torrt tänd bränsle finns under en stor gran under dess nedersta grenar, det är torrt även om det regnar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1194140 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Överleva
denne Ryss gör rätt intressanta grejjer, han ska bara ha dragit ut till skogen och byggt sig ett hus och annat. frågade han och han köpte ingen mark tydligen..

brukar lägga upp på engelska men det är en ny video. han har nog fler kanaler

Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.