Att träffa någon ny.

Mer
4 år 7 månader sedan #1183151 av Julle
Hur gör man det bäst… ? Alltså att berätta att man är sjuk när man träffar någon ny utan att skrämmaiväg henne?

//Älska och älskas
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183181 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Att träffa någon ny.
Det kom upp med diagnosen på första daten med min fru.
Kommer inte ihåg hur men hon tog det bra. Kan säkert skrämma iväg en del.

/Dave
Last edit: 4 år 7 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183216 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att träffa någon ny.

1Dave skrev: Det kom upp med diagnosen på första daten med min fru.
Kommer inte ihåg hur men hon tog det bra. Kan säkert skrämma iväg en del.


Jag skulle tveklöst säga sanningen ty det sållar bort de som inte kan ta det då lägger man ingen mer energi på en människa som blir utsållad där och då.

Vet att Admin säger annat, men förr eller senare inser personen att du har en psykiatrisk diagnos. Personen kommer antagligen säga, varför berättade du det först nu?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1183217 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Att träffa någon ny.
Ärlighet varar längst. Men det är inte många normala som vet vad diagnos innebär.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1183218 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Att träffa någon ny.

Julle128 skrev: Hur gör man det bäst… ? Alltså att berätta att man är sjuk när man träffar någon ny utan att skrämmaiväg henne?


Jag är lite kär i en tjej som går i samma valpkurs som mig. Har fått lite kontakt med henne men ska försöka prata med henne mera vid nästa valpträff
Mer
4 år 7 månader sedan #1183483 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att träffa någon ny.
För några år sedan var jag på en dejt med en kille som jag träffade på happy pancake.

Han undrade såklart varför jag inte jobbade och jag sa (nästan) som det var. Jag sa att jag är stresskänslig pga autismspektrumdiagnos.

Han blev märkbart olustig och väldigt tyst resten av middagen. Vi sågs inte fler gånger. Då nämnde jag ändå inte psykosproblematiken.