är det ens någon ide att skaffa barn?

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1204219 av Maxjohan1983
Jag vill inte skaffa barn som fattigpensionär... då ska man kunna försörja sig tycker jag.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1204221 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet är det ens någon ide att skaffa barn?
situationer kan ändra sig väldigt fort. och inte minst dåliga sådana inkl. våra dåliga förhoppningar om framtiden.

Jesus är fantastiskt bra på att överraska. det lär vara Satan som får människor att inbilla sig att vi inte klarar av att sköta om barn som vi får i uppdrag från Gud att ta hand om.

sen är det faktiskt så att jag har erfarenhet i detta, då jag bad min trolovade att begå abort/mord efter att hon berättade om sin misstänka graviditet i början på 2000-talet. troligen det värsta jag gjort nånsin. som jag kommer ihåg det tänkte jag typ "att jag måste ha det ordnat ekonomiskt" - och vad det nu innebär kan man fråga sig..

men ett väldigt passande bibelvers tror jag är där Jesus säger, "med människor är detta omöjligt, men med Gud så är ingenting omöjligt!"
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1204223 av memphis
Jaså nu kommer det fram.
Mer
4 år 4 månader sedan #1204225 av Geta
Det låter inte kristet.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1204226 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet är det ens någon ide att skaffa barn?
kristet är att bli döpt i Herrens Namn, och att omvända sig från sina synder och bekänna dem. Herrens Nåd är förnyad varje morgon.

men sen finns det givetvis många hycklare också - inkl. korsets fiender (vilket inte nödvändigvis är de som målar upp ett kors med ett kors över på sina profilbilder), samt Sataniska tolkningar av den heliga bibeln.

på tal om kristendom förresten så lär Heliga Moder Maria vart den första kristna eftersom Hon tog emot Guds Ord i sitt hjärta som ett syndfritt litet barn. barn syndar knappast , de lär sig.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1204229 av memphis
Hahahaha hahaha.