Ni som har barn, hur funkar det för er?

Mer
4 år 2 månader sedan #1224040 av Nissegossen

Modesty skrev:

Geta skrev: Den kända konstnären Lena Cronqvist fick en förlossningspsykos, när hon födde sin son. Hon vårdades inom psykiatrin och det finns flera målningar från den tiden. Hon är över 80 år idag.


Det var en fin målning!



Figurativ, bra att vi får veta mer Modesty, det gör allltid bra med sanning, mindre laddat eftråt, när man berättat och som du är själverfaren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1224042 av memphis
Modesty är en hjälte, hon är väl nästan Viskas enda mamma? Det är svårt för oss andra som inte har barn att sätta oss in i hur mycket som krävs. Jag är imponerad.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224091 av Modesty

memphis skrev: Modesty är en hjälte, hon är väl nästan Viskas enda mamma? Det är svårt för oss andra som inte har barn att sätta oss in i hur mycket som krävs. Jag är imponerad.


Tackar Memphis. Är inte Miika mamma också Förresten?
Mer
4 år 2 månader sedan #1224150 av Admin1
Ja, men sonen är i tonåren. Om man skaffar barn har psykiatrin föräldrastöd för mammor med bättre vård och viss hjälp med barnet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224156 av Miika
Ja jag har en grabb som heter David. Han blir myndig den 1:a maj :)
Mer
3 år 5 månader sedan #1297816 av Sockerskorpan
Barn är fantastiskt. Har du med stöd av din medicinering en fullt ut fungerande vardag med jobb, vardagssysslor och sambo så ser jag inget direkt hinder.
Det finns många fullt ut fungerande föräldrar som har diverse olika diagnoser.
Kolla upp hur dina mediciner fungerar med graviditet och amning bara.
Tänk också igenom vad föräldraskapet innebär så att du klarar av att axla ansvaret. Förälder är man 24/7 365 dagar om året, ”mamma behöver vila” funkar liksom inte på en trotsande 2/3/4-åring.