Barn

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250901 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Barn

memphis skrev: Jag ville ha barn när jag var ung, men då ville inte mina partner. Alla tyckte jag var för ung och avrådde mig. Men det hade varit perfekt för mig. Sen när jag blev äldre försvann längtan efter barn, jag ville leva livet och hade nog med mig själv. Idag är jag nöjd som det är, precis som Mopa har jag hundar som jag tar hand om istället för barn. Det är mycket enklare! Allvarligt, vilket hästjobb det är med barn, jag blir bara irriterad på mina brorsbarn ibland, över hur krävande de är. De är 9 respektive 5.

Känner igen det där väldigt väl, de flesta tjejer vill förr eller senare ha barn, efter en tid kanske till och med Propsar på det. Det skiljer nog en hel del mellan kvinnor och män. Kvinnors biologiska klocka tickar oåterkalleligt och mäns känselspröte och talrör för evolutionära frågor gillar att tala känslor. Ibland mötas de tu :dans

Kan inte riktigt förstå hur någon kan gilla barn som generell grupp, då de tillhör den grupp med störst spännvidd på personligheten. En del barn är roliga och intressanta att leka med andra är mest grisiga och kanske till och med elaka mot sin omgivning. Orsak och verkan är lite lurigare att förstå

zoegas skrev: Inte en chans! Jag kan knappt ta hand om mig själv. Det är enormt mycket arbete med barn. De ska ju helst bli fungerande individer som vuxna. Och jag tror inte det är lämpligt för schizofrena att curla en unge. När jag var 24-25 och frisk tänkte jag på det. Mina brorsöner älska jag och hade stor roll i deras uppväxt. Det är häftigt med barn. Men nu skulle jag aldrig orka. Ser framför mig hur ungen ligger trotsande och skrikandes i ICA kön. Kvartssamtal med läraren för hen kastat sten. Nä fy fan.

Håller med, det finns nog inte så många tynder lika tunga som att vara en misslyckad förälder, eller känna sig som en.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250905 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barn
Hur ska inte våra föräldrar ha känt sig, när vi insjuknade i schizofreni. Värre misslyckande kan knappt finnas.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250906 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Barn

Geta skrev: Hur ska inte våra föräldrar ha känt sig, när vi insjuknade i schizofreni. Värre misslyckande kan knappt finnas.


Jag de känner nog skuld. Man kan undra om det är berättigat.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1250911 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Barn
Jag har aldrig velat ha barn. Kommer inte vilja heller. Min nuvarande partner "kan tänka sig att skaffa barn någon gång i framtiden" men jag har sagt att vill han ha en unge får han hitta sig en annan brutta.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250914 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Barn
Nä.

Alltså, det fanns en tid då jag önskade skaffa en egen familj. Fick sedan inse att jag tyvärr aldrig skulle fixa det. Barn är oerhört krävande, jag är inte lämpad.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250915 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barn

zoegas skrev:

Geta skrev: Hur ska inte våra föräldrar ha känt sig, när vi insjuknade i schizofreni. Värre misslyckande kan knappt finnas.


Jag de känner nog skuld. Man kan undra om det är berättigat.


Kylskåpskalla mödrar. Schizofreniförbundet vill få bort den uppfattningen.