Kan inte sluta tänka på barn....och OM

Mer
3 år 8 månader sedan #1275303 av memphis
En del är nog väldigt drivna och skaffar sig en bra karriär. Medan andra blir gangsters.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275304 av Geta
Det beror nog på vad föräldrarna har för attityd till svenska samhället.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275306 av björk
Geta,
Hen Pg berätta på forna tider.
Att det var en "vildare" hund. Så när den gjorde närmanden,
precis vid dörrposten. Så när den skulle bita drog Pg ut tungan med handen.

Fortsättnings vis när dom Pg å hunden ifrån gick promenad skulle den jävlas.
Då berätta ha.. Att han gav den en straffspark. Efter den dagen var h*n hur foglig som helst.


Han förtäljde även att det var en hund inlåst i bil. I hetta.
Då så sparkade han sönder fönstret väntade på ägaren och sa
varsågod anmäl mig. Men 3:dje person nekade. Och "Låt, gå"
Mer
3 år 5 månader sedan #1299867 av Sockerskorpan

Geta skrev: Behöver man inte kunna försörja sig själv innan man funderar på att skaffa barn?


Ja, det är klart. Sin egna och barnet eller barnens försörjning ska man veta att man klarar av tycker jag. Även om man har en partner. En partner kan bli sjuk, arbetslös eller dö ifrån en och då måste man klara av att stå på egna ben med eget ansvar för barnen.

Vidare behöver man klara av sociala situationer så att man kan hantera barnens dagliga logistik. Barn ska till förskola /skola /fritids /sport- /idrottsaktiviteter och när de är små behöver man följa med.

Det betyder förflyttning till fots, eller med bil eller buss/tåg dagligen.

Man behöver också ha daglig kontakt med pedagoger på förskola /skola, i alla fall när barnen är små.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303440 av Richard
Skulle aldrig klara av att ta hand om barn, kan knappt ta hand om mig själv...

Nu kan man i.o.f skaffa sig "designed babies", alltså genmanipulera hur barnen ska se ut o vilka egenskaper de ska ha. Men man brukar säga arv o miljö skapar en människa. Man kan inte manipulera bort t.ex schizofreni ännu. Nobelpriset i kemi går i år till för upptäckten av gensaxen CRISPR/Cas9...
www.nobelprize.org/prizes/chemistry/2020...ess-release-swedish/
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303460 av zoegas
Jag älskar barn på nått vis. De är så opajjade av världen. Jag ville ha barn när jag var runt 25, Men det var hormoner. Inte intelligens. Numer ser jag barn som en fotboja. Det räcker gott och väl med min fågel.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻