Vad är fel med självmord?

Mer
18 år 5 månader sedan #26671 av Isa-Alise
-
Mer
18 år 5 månader sedan #26677 av Xebeche_
Tabletter och terapi, statistik och siffror. Ångest och självdestruktivitet. Tro på själavandring och reinkarnation. Karma... Hette vi alla Adolf innan vi föddes som mindre än? Alla tror på sin övertygelse, men tvivlar när vingarna klipps.

Varför mår jag så dåligt? Varför skämms jag över skuggorna? Varför jagar helvetet mig? Och varför skrämms inte döden längre? Hur kan bladet trösta? Hjälper det?
Mer
18 år 5 månader sedan #26679 av jennynen
Okej för det första. Vi kommer dö förr eller senare i vilket fall som helst. Det finns ingenting modigt eller äventyrligt med att göra det i förtid. Om döden nu är ännu ett äventyr kommer vi alla dit tids nog. Men det kan ju också vara så att absolut ingenting händer. Då har man kastat bort det enda liv man har för att bara ruttna i jorden. Slöseri tycker jag.

För det andra. Det är fruktansvärt själviskt att ta livet av sig. De som lever kvar får ta hand om den smärta den döda flydde från. Jag kan förstå att om man mår riktigt dåligt kan det kännas som den enda utvägen. Och man ska inte alltid vara så hård i sin bedömning av andras val. Men att avproblematisera och även romantisera självmord är så dumt så det finns inte! Jag blir förbannad.
Mer
18 år 5 månader sedan #26802 av anglabarnet

David skrev: Om man har fått nog av det här jävla livet och hittat en snabb och inte mycket smärtsam sett att dö varför inte göra det ?
Kommer tillbacks till datorn efter ett par timmar för att se om någon J---l kan övertyugga mig nåt annat.



Man lämnar efter sig en massa sorg... min kompis tog sitt liv 21 okt 2005 i år, :(
fatta vad ledsen jag är, å vad dåligt jag mår nu....
Mer
18 år 5 månader sedan #27260 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Vad är fel med självmord?

Man lämnar efter sig en massa sorg... min kompis tog sitt liv 21 okt 2005 i år,
fatta vad ledsen jag är, å vad dåligt jag mår nu....

Beklagar verkligen sorgen.
Kramiz
Mer
18 år 5 månader sedan #27269 av Isa-Alise
-