Vad är fel med självmord?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26640 av
Svar från i ämnet Vad är fel med självmord?
Till Geta
Fråga personalen o läkaren o Polisen som Tykte DE hjälper mig med sånt behandling.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26641 av
Svar från i ämnet Självmord
Varför är döden det värsta som finns för oss människor? Varför är vi så rädda för det? Är det för att det är förknippat med så mycket sorg och smärta? Det är ju så många gånger en befrielse. Vi skrämmer varandra med döden.
Jag tror vi måste försöka se döden som ett äventyr. För det är precis vad det är! Kanske den mest storslagna upplevelse vi kommer vara med om.
Allt du säger, tänker är skapande. Livet blir vad du gör det till. Det är samma sak med döden. Var inte rädd för den! Precis som att du inte ska vara rädd för livet. Det är för många som är det redan, och det är rädda varelser som är farliga...
Det jag funderar på om självmord är varför det är så hemskt? Vad är rökning eller missbruk av olika slag om inte ett långsamt självmord? Förr sa ju kyrkan att det var en synd och kanske är det de tankegångarna som sitter kvar. Du har ju en fri vilja. Ta ditt liv om du vill. Liv försvinner ju aldrig. Du finns ju alltid kvar.
Men livet nu är också underbart. Ge det en chans, men har du fattat ditt belut är det inget att känna rädsla eller skuld över.
Lycka till med beslutsfattandet.
Anna
Mer
18 år 5 månader sedan #26645 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är fel med självmord?
Då ska väl inte psykiatrivården vinna?
Om de har förnedrat en människa på grund
av att den har fått cisordinol som ger rastlöshet
och sedan ytterligare lagt personen i bälte så
ska det väl inte vara självklart att ta livet av
sig på grund av förnedring.
Du behöver inte ta livet av dig för det Gäst!

Anna
Romantisera inte självmord!
Tänk också på de efterlevande som måste i
framtiden leva med det i minne.
Mer
18 år 5 månader sedan #26646 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Vad är fel med självmord?

Gäst skrev: ja man vet ju ingenting om vad som händer efter döden. Sen kan jag förstå känslan. Men efter något dåligt kommer ofta nåt bättre.


Hej
Jag tror på att själen lever vidare men är säker att på den andra sidan är rätt så tråkigt. Du kan för t ex köpa en snygg jacka, va och mysa med tjejer, du kommer att minsta så mycket.
Jag har en vän som är spirituell och han säger att de har ingenting att göra, förutom prata med varandra, de är uttåkande.


Tusen kramar
  • David
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26651 av David
Svar från David i ämnet vad är fell med självmord?
Tack Anna.
Mer
18 år 5 månader sedan #26654 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Vad är fel med självmord?
För min egen del kommer självmord aldrig bli ett alternativ. Jag vet att jag ändå kommer att dö och förmodligen får jag aldrig mer chansen igen till ett nytt liv. Jag ser livet som en gåva och jag tänker inte sabba det.

mvh Fredrik