Har du varit våldsam?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #893899 av Fantasio
Ja, har du varit våldsam under din psykos? Jag dömmer ingen, man kan känna sig hotad till livet och reagera därefter.

Den enda gången jag gjort något i den stilen var när jag trängde mig ut från avdelningen när nattpersonalen kom, det var kanske en form av milt våld.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #893901 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Har du varit våldsam?
Kan man hamna i häktet om man är bråkig på avdelningen?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #893903 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Har du varit våldsam?
En patient slog min kompis på armen, sedan gick han iväg till sitt rum och smällde i dörren. Sedan gjorde han ett utfall mot en skötare och hon tryckte på larmknappen. Detta hände på 27:an och var alltså inte på själva sjukhuset. Efter ett tag kom två polispatruller och sa åt honom att sätta sig. När han inte lydde satte de handbojor på honom. Jag tror de förde honom till PIVA.
Mer
7 år 3 månader sedan #893905 av Utomjordingen
När jag är riktigt psykotiskt så sitter jag bara snällt på en stol eller ligger i en säng och upplever en massa konstiga saker. Upplevelsen är en värld till utöver denna 3 D värld som jag kallar för "DET" - världen som är en abstrakt värld som bara ger mig frågetecken! :?:
Mer
7 år 3 månader sedan #893952 av wasp
Svar från wasp i ämnet Har du varit våldsam?
Har inte varit speciellt våldsam, men de gånger jag fick utbrott var det saker jag slog sönder. Minns när både skivspelaren, kassettdäcket och ett 20-tal kassettband smashades, så sökte jag vård frivilligt, min pappa skjutsade mig till psykjouren. Visst blev jag inlagd och fick sova länge, sedan hände inget farligt. 14 dagar senare hemma igen med en burk Trilafontabletter. Människor har jag aldrig givit mig på när psykbryten kom, det visste de om på kliniken, tror det var därför jag fick bli utskriven redan efter 14 dagar.........
Mer
7 år 3 månader sedan #893957 av Utomjordingen
Det som utmärker mig när jag bara är - typ, gör inga särskilda fysiska handlingar men så pratar jag konstigt med människor. Enligt dom är det konstig som jag pratar om men inte för mig... .

När omgivningen lägger märke detta om mig då är det tydligen synnerliga skäl att lägga in mig men inte enligt mig själv... men ändå blir jag inlagd - fattar inte?