Alkohol, akineton, andra piller

  • spicy
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #44146 av spicy
Alkohol skapades av spicy
Jag undrar vad som händer med mig.

När jag dricker blir jag euforisk, mår prima, dricker också mer och mer. Tillslut går det över en gräns då jag blir en helt annan människa enligt andra. Säger elaka saker, gör konstiga saker. Sedan är det svart, minns ingenting. Sist när jag drack tog jag en överdos av tabletter.

Vad händer med mig egentligen?

Började dricka när jag var 13 år. Får ibland ett enormt sug efter att dricka alkohol, men det är när jag mår bra och ett driv att gå ut.

Någon som har svar på detta innan någon i min närhet blir sårad.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #44171 av
Svar från i ämnet Alkohol, akineton, andra piller
Har liknande problematik, med den avikelsen att jag dricker när jag blir förbannad eller ledsen. Nu får jag Antabus för jag blev tillslut för mycket på fyllan...
Mer
17 år 8 månader sedan #44173 av Jeff
När jag dricker alkohol så mår jag bra i början men sedan går det över i ångest, så det är inget vidare. Det gäller att inte dricka för mycket bara. Det räcker med en 3-4 starköl för mig. Mer än det så blir jag väldigt dålig dan efter. Många blir aggressiva av alkhol och slänger ut sig en massa dumma saker och blir otrevlig.
Mer
17 år 8 månader sedan #44186 av almost distubed
antabus o aa speciellt antabus blev lösningen för mig
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #44202 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkohol
spicy,

Om du själv pratar om att du dricker för mycket, så är det förmodligen en varningssignal om fara å färde? Jag kan känna igen mig, att man blir liksom ombytt, men problemet för mig är kontrasten mellan att vara tyst och pratsam som är det plågsamma!

Om du går ut och dricker och är relativt lugn, så ska du göra det. Men var blir du elak, hemma eller? Att sitta hemma isolerad är inte att rekomendera, man bör veta innan omdömet slår över vad man ger sig in på!

Men jag vet inte om denna miljö är särskilt lämplig, när man dricker sig lite berusad, eftersom det är några här som kan missuppfatta och som därigenom kan må sämre.

Så även vi som dricker har ett ansvar att förvalta gentemot våra kamrater. Om några timmar tänker jag nog annorlunda, eftersom det är semester och allting, "så nu kanske det bär av ut i böljan blå" där allting gungar! Hojta till om någon har ngt att säga om ovanstående bör söka hjälp på en avgiftningsklinik. Personligen ska min omtänksamhet ändå leva kvar efter kvällens omgång! Vi hörs

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 8 månader sedan #44214 av Nissegossen
Drar mig vid hakan och tänker, AA, Kanske!??

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum