Hur behandlas ni?

Mer
5 år 2 dagar sedan #1145737 av björk
Svar från björk i ämnet Hur behandlas ni?
Av pappa tycker jag han-
Är disträ och
omellanmänsklig!!!.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1152580 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur behandlas ni?
Jag var på ett ställe idag. Två personer är trevliga och pratsamma, men resten... Jag tror att folk tror att jag är farlig. Men det är enklare att prata med personer som ger förutsägbara svar. Och jag har fått stämpel som besserwisser, det kan bidra, va?
Mer
4 år 11 månader sedan #1152611 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Hur behandlas ni?

Geta skrev: När jag jobbade idéellt i kyrkan fick jag veta att jag bara fick vistas i köket. Fick inte ta kaffepaus som de andra.


Det är ju helknäppt!
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152660 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur behandlas ni?

ingrid64marie skrev: har känslan av att stora delar av byn min vet vad jag har för diagnos, det är liten by och skvaller löper gata upp, gata ner, bryr mig inte så mycket om det mer, för jag är den jag är och min sjukdom är en del av mig, tycker ibland att man får ta tillvara på det som är positivt i sin personlighet och inte stirra sig blind på diagnosen. Jag har haft en väldigt bra läkare och han sa du har en sjukdom men tänk på att du inte är din sjukdom och det är rätt. Jag är Jag min sjukdom enbart en del av mig men den jag är det är en människa med bra kvalitéer.


Jag har en diagnos och den skiljer jag helt från att vara scihzofren då jag inte är en vandrande sjukdom jag är en människa med en diagnos och smittar sällan.( kan ju vara någon som berättar om sin verklighet och då om man bor ihop kan den andre också få en psykos men skiljer man dem blir den medinsjuknade frisk)

Jag är öppen om min sjukdom och möter en parvel på ungefär 4 år som sade till mig, hej Nissegossen då vet man att föräldrarna har kollat både på viska.se och andra ställen och har knappast gjort något annars hade jag inte varit kvar här i nu 15 juni i 27 år. De som hade barn när jag flyttade hit är ju vuxna och de hälsar glatt på mig. ingen tar avstånd och förr satt jag på balkongen och gjorde pappersflygplan helikoptrar och fallskärmar vilka dessutom flög över taket och förmodligen fastnat i ett träd. En granne sade du gör gårdens bästa flygplan

Jag har alltid hjälpt äldre med att handla och mot kvitto fått tillbaka mina pengar. de flesta är nu döda.

kort sagt, jag har alltid gjort mig nyttig för andra. tror inte att någon är rädd eller tar avstånd från mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152669 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur behandlas ni?
Jag ser ingen anledning till att berätta vitt och brett om min sjukdom. Men de som vet behandlar mig ok. Men det är lite konstigt inne i affärer då andra kunder får snabbare hjälp än jag. Hände idag hos optikern.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152681 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur behandlas ni?
Det är inte en kotte som bryr sig om vem jag är idag. Jag smälter in i tantmaffian.