Alkoholdemens

Mer
5 år 2 månader sedan #1130393 av Drummer
Alkoholdemens skapades av Drummer
Jag har under en längre period upplevt mig trögtänkt! Jag har druckit en del alkohol .

Om man slutar att dricka alkohol blir man smartare då eller får man uppleva demensen framöver också.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130394 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Alkoholdemens
mitt råd till dig drick inte alkohol det är inte bra det och inte när man käkar piller.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130396 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Alkoholdemens

charlie2 skrev: mitt råd till dig drick inte alkohol det är inte bra det och inte när man käkar piller.


Jag vet att jag blir dummare av alkohol på sikt. Varför jag dricker är för det kognitiva blir bättre för stunden!
Mer
5 år 2 månader sedan #1130412 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkoholdemens

Drummer skrev:

charlie2 skrev: mitt råd till dig drick inte alkohol det är inte bra det och inte när man käkar piller.


Jag vet att jag blir dummare av alkohol på sikt. Varför jag dricker är för det kognitiva blir bättre för stunden!


Jag får rekommendera dig att om du skall sluta, trappa ned först i två dagar exv en öl på de två dagarna sedan torka håller du upp i 5 veckor är dina värden normala och ett blodprov och där på alkohol markören (CDT) kan sjukhuspersonal se om du dricker mycket alkohol men ett uppehåll i 5 veckor är dina värden normala.

Räkna med att din vikt går ned drastiskt. För mig från 100+ till 79,5 kg på 5 veckor

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum