Startat en blogg för att minska stigmat för schizofreni

  • gargamel
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • Försöker minska stigmat mot schizofreni
Mer
5 år 1 månad sedan #1136573 av gargamel

gargamel skrev: Från 2006 till 2008 höll jag på med heroin. Blev tvångsvårdad 2008 kom ut 2012. Har inte varit beroende av heroin elva år nu. Innan heroin var det mycket svampar, LSD och cannabis.


Vi som har fått psykos pga droger har mycket värre psykoser än schizofrena så det är lätt att tro det. Men många som jag känner blivit friska särskilt fortast gick det för dom som gav fan i droger när dom fick diagnosen schizofreni eller schizoaffektiv!


Skönt att höra att du har tagit dig ur det. Jag har också experimenterat en del med droger och det är kul och skönt för stunden men funkar inte i längden och speciellt inte för oss som har den här känsligheten....
  • gargamel
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • Försöker minska stigmat mot schizofreni
Mer
5 år 1 månad sedan #1136574 av gargamel
Det blev lite fel när jag skulle skriva kommentarerna och glömde citera, men tack alla och kul att ni gillade bloggen :-)
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1136583 av RainDrops

gargamel skrev:

gargamel skrev: Från 2006 till 2008 höll jag på med heroin. Blev tvångsvårdad 2008 kom ut 2012. Har inte varit beroende av heroin elva år nu. Innan heroin var det mycket svampar, LSD och cannabis.


Vi som har fått psykos pga droger har mycket värre psykoser än schizofrena så det är lätt att tro det. Men många som jag känner blivit friska särskilt fortast gick det för dom som gav fan i droger när dom fick diagnosen schizofreni eller schizoaffektiv!


Skönt att höra att du har tagit dig ur det. Jag har också experimenterat en del med droger och det är kul och skönt för stunden men funkar inte i längden och speciellt inte för oss som har den här känsligheten....


Ja jag misstänkte det! För jag kolla in cremenone på fb. Ur tar man sig riktigt aldrig man får vara på sin vakt då och då som du vet. Det kommer tillfällen som testar mig. Som just nu är jag är jag lite sugen men jag kommer nog inte göra det. Ska börja jobba snart. Och jag vet att jag har den här känsligheten och jag kommer må extremt dåligt efteråt.
Mer
5 år 1 månad sedan #1136589 av Amandara
Fin blogg! Jag blir glad av att höra om era skogsfester. Tills jag var 35 och något otäckt hände var skogen mitt hem. Att dansa där och ha party skulle ju vara coolt.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1136613 av RainDrops
Vad hände?
  • gargamel
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • Försöker minska stigmat mot schizofreni
Mer
5 år 1 månad sedan #1136639 av gargamel

RainDrops skrev:

gargamel skrev:

gargamel skrev: Från 2006 till 2008 höll jag på med heroin. Blev tvångsvårdad 2008 kom ut 2012. Har inte varit beroende av heroin elva år nu. Innan heroin var det mycket svampar, LSD och cannabis.


Vi som har fått psykos pga droger har mycket värre psykoser än schizofrena så det är lätt att tro det. Men många som jag känner blivit friska särskilt fortast gick det för dom som gav fan i droger när dom fick diagnosen schizofreni eller schizoaffektiv!


Skönt att höra att du har tagit dig ur det. Jag har också experimenterat en del med droger och det är kul och skönt för stunden men funkar inte i längden och speciellt inte för oss som har den här känsligheten....


Ja jag misstänkte det! För jag kolla in cremenone på fb. Ur tar man sig riktigt aldrig man får vara på sin vakt då och då som du vet. Det kommer tillfällen som testar mig. Som just nu är jag är jag lite sugen men jag kommer nog inte göra det. Ska börja jobba snart. Och jag vet att jag har den här känsligheten och jag kommer må extremt dåligt efteråt.


Kul att du kollade in fb sidan också :-)
Bra att du försöker hålla dig borta. Ja som du säger bra för stunden men sen är det så långa rehabiliteringstider och hjärnan blir skadad varje gång man får en psykos, så jag passar mig för att ta några droger för den dagen kommer att man blir sjuk igen...