Kan ni också gå in i "kill-mode"? Överdrivet våldstillstånd vid psykos...

Mer
4 år 10 månader sedan #1152124 av Richard
Scenario:

-Jag kommer gående en söndagskväll runt 19-tiden på Storgatan. Vid ingången till ICA så står gäng stå utanför o beter sig slödderaktigt, men jag går in köper 4 folköl, 2 påsar ostbågar o 2 paket cigaretter. Går sen ut o gänget på 4-5 personer följer efter runt 30 m; -Ge hit dina cash o mobilen, din jävel, säger en o stoppar mig. Jag tar upp "mobilen" ur fickan, men istället tar jag upp min lagliga försvarsspray o lyckas tömma den i ansiktet på 2 av slöddret. 2 tillfälligt utslagna.

Då, slår jag automatiskt om till psykosläge. Kastar mig mot de tre andra, tar grepp om halsen på närmaste o direkt försöker slita av halspulsådern på första bästa, direkt med handen. Jag går in i "kill-mode", vet inte vad jag tänker men gör allt för att döda. De försöker sparka o slå mig, men jag känner ingen smärta längre, gör allt för att få omkull nån av dom, o bara dunkar huvudet mot stengatan med bara ett mål, att totalt krossa skallen för att döda. De två som blivit sprayade kanske nu har återhämtat sig, 4 kvar. De försöker få grepp om en, men min otränade kropp har gått in i "god-mode" o jag kan bryta mig ut, försöker slita ut ett öga med handen o lyckas, 3 kvar... Jag är nu totalt borta o de tre andra springer iväg...

Polisen kommer, försöker gripa mig, men jag kan ta mig ur deras grepp. De pepparsprayar mig o jag tappar återigen kontrollen men är förblindad. Jag utför inget våld mot polisen men kanske enbart försöker ta mig ur deras grepp. Om ett varningsskott avfyras så sätter det mig i "normal-mode" o jag faller ur psykosen, ligger bredvid den döde som jag slagit mot stenarna o den jag lyckades slita ut ett öga på, o gråter av pepparsprayen. Ambulans o flera polisbilar anländer, jag har lugnat ner mig, men är misstänkt för mord eller dråp, grov misshandel men allt i nödvärn...

Alternativ 1: Att nån eller flera i gänget bär kniv eller annat vapen, som kan döda mig.
Alternativ 2: Att de fem lyckas ta tag i varsitt ben o arm, o mina "superkrafter" hjälper inte till.

Jag har övat mig på att ta mig ut ur grepp, o med övervåld klarar jag mig ur två personer. På väktarutbildningen kunde jag inte koppla om till "kill-mode", då det var för fejkat o inför de andra kursdeltagarna, så det blev ett fiasko. Som väktare får man naturligtvis inte slå om till nån form av "kill-mode", så jag är nog inte särskilt lämplig som det. Hann dock aldrig få jobb som det... Jag o mina vänner var fulla o övade på att slåss en gång, lyckades gå in i ett halvt "kill-mode" o kände inte smärtan från baseballträna som de slog mig med, tills en sa; -Sluta, sluta, sluta nu! Minns inte vad jag gjorde med honom.

Jag har gått in i halvt "kill-mode" några gånger, men min respekt för polisen har alltid lugnat ner mig, o jag har aldrig misshandlat någon grovt. Har alltid lyckats lura mig ur polisförhören o aldrig blivit anhållen. Kan tänka halvklart i halvt "kill-mode", tillräckligt så att jag inte utför dödligt våld. Men vågar knappt tänka på hur det skulle vara att gå in i full "kill-mode".

Jag slår över lätt, när ett par afghaner eller nått började mecka med min fastlåsta cykel, gick jag snabbt mot dem o skrek, allt vad jag kunde på en proppfull gågata;
-GE FAN I MIN CYKEL! O gick mycket snabbt med mord i blick mot de, då höll de upp händerna o sa att de hade en likadan cykel o bara ville ta en till på väskan under sadeln... Visst! Men jag lyckade lugna ner mig på vägen mot dom.

Jag är dömd på 3 punkter;
-Hastighetsöverträdelse
-Brott mot strålskyddslagen, 36 § strålskyddslagen (1988:220)
-Otillåten miljöverksamhet, 29 kap 4 § 1 st 1 p l miljöbalken (1998:808) i sin lydelse före 1 maj 2012 jämfört med 14 kap 8 § miljöbalken, 7 § förordningen (2008:245) om kemiska produkter och biotekniska organismer och 4:1 kemikalieinspektionens föreskrifter (KIFS 2008:2)

Domen för de 2 sista finns på Flashback, o finns här för den som vill läsa: docdro.id/aOsuxHA

Alltså inga våldsbrott, all form av narkotika är borta ur mitt liv (jo förutom, jag har ju en del utskrivet). Men är rädd att jag skulle slå över helt. Jag kan helt enkelt explodera... Ingen kan tro det om mig. På min dagliga verksamhet beskrivs jag som en av de snällaste, lugnaste o ärligaste personerna där.

Men det värsta är om våldet skulle riktas inåt istället, jag har haft självskadebeteende som kan jämföras med grov misshandel (till intensiven 3 ggr). Ja, vart vill jag komma med allt det här?

Kan ni också slå om till ett "kill-mode", "god-mode" eller liknande?

Förklaring;
Kill-mode; -Du går "all in" för att döda din nemesis, du har kopplat bort all tankeverksamhet o bara döda som mål.
God-mode; -Du kan koppla bort all smärta, o är överlägsen din nemesis.

Har ytterligare ett läge jag skulle kunna gå in i, men det kan jag inte skriva om, då det skulle sluta med min egen död... (Men det har inget med typ självmordsbombning att göra, herr SÄPO)... Något helt annat, men det är riktigt psykotiskt (men inte med någon annans död heller)...

Ok, man blir dömd till rättspsykiatrisk vård. Jag skulle lätt klara mig från bältning, då jag också har respekt för de som jobbar inom psykiatrin. Agera lugnt o sansat så att man kanske kan bli särskilt utskriven efter ett halvår. Ingen kan någonsin framkalla ett "kill-mode" hos mig på en psykiatriavdelning, såvida inte de andra patienterna ger sig på en i grupp.

Finns det någon som känner igen sig?

Jag kanske får ångra detta inlägg, men det är helt enkelt så det är, jag kan inte hjälpa det...
Mer
4 år 10 månader sedan #1152149 av MsTibbs
Jag kan gå i killmode. Nog sagt.
Mer
4 år 10 månader sedan #1152163 av Inwatto
Känner inte igen mig, om nu det är intressant. Har ett överjag som kommit fram någon gång i psykiatrin när de varit dumma mot mig. Ett ganska elakt och styggt överjag. Men, långt ifrån kill-mode, skulle jag tro.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 10 månader sedan #1152204 av Nissegossen
Richard du må förlåta, men din långa text orkar jag inte läsa, men kort sagt att rent spontant känner jag bara att vara i kill mod, det känner jag inte igen i mig själv. Sedan barndomen har jag känt att jag har otroligt svårt för att skada någon i ett bråk på skolgården där jag alltid höll tillbaka mig själv för att inte skada någon.

I skolan var man tvungen att markera att man inte gick med på allt ledaren kom med. Man var tvungen att visa att man förde med sig respekt, varför man mer brottades i stället för att ta till nävarna.

Jag har vad jag tror inte skadat någon i mitt liv. Som en klasskamrat ifråga om klasslaget på min fråga till honom, varför blev jag alltid utagen till back eller målvakt, han sade, du var inte rädd av dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1152205 av Klanggedin
Nissegossen är våran Jordan Peterson
Mer
4 år 10 månader sedan #1152208 av Geta
Vi hade en medlem som kallade sig killet. Han blev intagen på Karsudden.