Shoppaholic

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1171989 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Shoppaholic

Geta skrev: Hur gör man, när man missbrukar ost? :va?


Man äter upp minst en paket ost per dag, jag köper skivade ostbitar. Men nu har paketet räckt två dagar, så ännu har inte misbruket visat sin fula tryne ännu. Glass kunde jag äta flera gånger över den rekommenderade gränsen som är en paket gräddglass per vecka.

Man kan istället säga att jag överkonsumerar begränsade matvaror, förutom ölen som jag har begränsat till en viss antal burkar per vecka.

Alltså jag äter ensidig kost.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 8 månader sedan #1172026 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Shoppaholic
Jag gissar att semesterkassan går till kläder och mat i Trondheim Norge... åker på söndag. Har betalat min leopardprickiga regnrock jag hämtade ut i tisdags. En tusenlapp där... men jag går inte minus iaf!

Har inga bra tips utom betala räkningar innan man shoppar nytt. Då är värsta saken att behöva leva på nudlar ett par veckor. Tror man kan spärra sig från Klarna?
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1172027 av memphis
Svar från memphis i ämnet Shoppaholic
Ja, det bästa man kan göra är att spärra sig hos dessa kreditbolag som man använder. Betala allt man köper i förskott.

Det bästa man kan göra är att spärra sig och sätta sig och sy eller nåt.
Men då vill man också ha en massa saker:tyger, dragkedjor, tråd. Alltid vill man ha saker.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172031 av Geta
Svar från Geta i ämnet Shoppaholic
Dragkedjor som är så svåra att sy fast i kläder.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172038 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Shoppaholic
Mitt tips är att börja sälja. Gå in för det rejält så kan det
Om du har tur bli så att du blir beroende av att sälja istället. Det är bättre. Gör det till en sport att få så mycket som möjligt för grejerna du kränger. Man får mer än vad man tror.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172047 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Shoppaholic
Bra ide Modesty!

Anchored in Christ ✟