Hamnade i slagsmål med stol, flaska, sparkar och boxning.

Mer
4 år 8 månader sedan #1172424 av Nissegossen

RainNo2 skrev: Zoegas inga större problem förutom blodig panna och jag har blåtira. Men vi fick ett gott skratt efteråt.
Admin1 vi hade abstinens.
Nissegossen jag är inte farlig eller min vän ibland ryker man ihop.
Amandara ja asså man har starka känslor.


Slåss kan jag inte, dock skattar jag mig lycklig då jag hoppas på att jag blir dödad. Jag kan inte slåss, det jag är rädd för är att jag istället dödar för man värjer sig, det är nämligen lätt att döda.

Satt och söp en sen natt hemma hos en före
detta fransk främlingslegion anställd, han skrev på vändor a fem år, medan hans fru och barn sov i sovrummet.

Han var gästfri han berättade att det effektivaste att slå ut en fiende var frontalanfall men det ger höga förluster och han sade jag undviker att döda då man släcker ett liv och det går inte att ersätta. Det hela utspelades i Västra Frölunda i riktning Älvsborgsbron i en lägenhet i närheten.

Han sade att släcka ett liv är definitivt, det går inte att återställa.

Men jag kan inte slåss grabben...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainNo2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1172435 av RainNo2
Tack Nissegossen för dina kloka råd!!
Mer
4 år 8 månader sedan #1172437 av Amandara
Att döda måste vara hemskt. Men samtidigt dödar vi djur i parti och minut och ÄTER. Var är andligheten i det?
Mer
4 år 8 månader sedan #1172441 av Geta
Vi är fångade här i världen, där allt inte är så logiskt.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179526 av Richard
Vår idiotiska regering!
Lagarna ska naturligtvis följas, o brott ska dömas av en rådman (domare) o 3 nämndemän som gått en grundkurs i juridik, o är tillsatta av politiska partier. Jag tycker inte om nämndemannasystemet, vi borde ha en juridiskt utbildad jury.

Apropå på slagsmål...
www.hd.se/2019-06-11/fyra-man-atalas-eft...torgatan-i-angelholm

Jag har läst hela FUP'en på 146 sidor, o det verkar vara bråk ang. vem som är mest släkt med Bashar al-Assad o annat trams. Visst det är kul att släktforska men att börja bråka om det... Det är i.a.f. mycket allvarligare än vad som står i Helsingborgs Dagblad. Men så kom domen, jag har beställt den hos tingsrätten o får den imorgon.
www.hd.se/2019-08-26/alla-atalade-frias-...torgatan-i-angelholm

Alla frias! Tänk på polisen, som jobbar häcken av sig o så frias alla!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179543 av Kn@sen
Jo egentligen är det mesta faktiskt rätt logiskt, utgår man från människans grundläggande egenskaper och lägger till dagens samhälle, får man nog mer rätt än fel om man tänker enligt sannolikhets principer. Så visst finns det logik där man inte tycker det. Logik ska inte blandas ihop med vad som är rätt eller fel ur moraliskt perspektiv.
Lagen tenderar att vara logisk och rättvis, men blir orättvis när lagböjare hittar kryphål, finns så många gamla paragrafer och lagar som man inte ska använda idag. Sen finns nya lagar som inte fungerar som tänkt men det kan bero på just politikers oförmåga att tänka konsekvent och tweaka lagrådets rekommendationer så att det bättre passar det egna syftet. Sen finns ett gammalt uttryck ,att straffet ska motsvara gärningen.

Bara dumheten att handgranater inte har klassats som vapen är ett bevis att svenska lagar har nåt grundläggande fel.
Handgranater har aldrig varit något annat, PUNKT.
Designade,tillverkade och sålda som sådana sen dess upptäckt.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Kn@sen. Orsak: Korr