Mår dåligt

Mer
4 år 7 månader sedan #1173884 av Hanna
Svar från Hanna i ämnet Mår dåligt
Vilka bra förslag jag har fått av er! Jag ska pröva några nästa gång som jag börjar må dåligt.
Mer
4 år 6 månader sedan #1182567 av Hanna
Svar från Hanna i ämnet Mår dåligt
Hej! Ikväll mår jag riktigt dåligt igen och ångesten och självmordstankar kommer nära. Jag är rädd för jag tror att jag kan göra mig själv illa och skada mig. Jag vill inte hamna på sjukhus, isåfall är det väl bättre att dö och få lite frid. Alla tror olika om döden men jag tror att även om jag tar mitt liv så förstår Gud och jag hoppas få förlåtelse och komma till himmelen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1182568 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mår dåligt
Hej Hanna!

Det är väl inte så farligt att hamna på sjukhus. Många verka göra sitt bästa för att tala illa om psykiatrin. Jag känner inte igen mig i deras berättelser.
Mer
4 år 6 månader sedan #1182570 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Mår dåligt
Hanna,

håller med om att det inte är roligt att hamna på sjukhus, men tänk på att det som gör att du är självmordsbenägen helt säkert är tillfälligt. Då kan en sjukhusvistelse göra att du kommer över svackan du befinner dig i nu och livet kan bli bra igen. Det missar du om du tar livet av dig!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1182604 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mår dåligt
Bra att du Litar på Gud. Dock tar du livet av dig, kommer du till den andre potentaten du har fått livet för att leva det fullt ut. De som förr tog sitt liv fick inte ligga i vigd jord dvs inne på kyrkogården, ty det är strängeligen förbjudet

Tänk på livet som en resa, men målet är inte resans behållning utan det är själva resan med alla med och motgångar lev livet basta!

Hanna, kanske du tycker jag är hård, men lugna dig fortsätt leva den här sjukdomen har vi alla slagits mot som är på viska.se men sjukdomen avklingar överlever du de första 5 åren med sjukdomen har du alla möjligheter att överleva sedan avklingar sjukdomen och det blir lättare att leva. Avbryter du inte medicineringen slipper du förmodligen ytterligare psykoser.

Denna har jag skrivit, på det begrunda jag har haft dödsångest och ångest luktar skit och det på 3 meters håll

www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1182627 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår dåligt
Hanna,
Om man har självmordstankar så kan man få Clozapine, som minskar dem och minskar också självmorden markant. Clozapine har också bäst antipsykotisk effekt. Så kontakta vården.
Kolla också med detta test om du har depression. Depression ger ofta självmordstankar,

www.viska.se/sjaelvtesterna/har-jag-depression