jag saknar missbrukslivet

  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1177810 av partyjunkie
jag saknar missbrukslivet skapades av partyjunkie
jag saknar missbrukslivet. jag vill sitta ute i solen och dricka alkohol..
det har varit välldigt nära några gånger att jag gått till bolaget och köpt 1 påse med öl.
men har klarat mig bara för att det finns alkoholfria öl som jag kan köpa ibland.
sedan har mamma sagt att hon säger upp bekantskapen med mig om jag börjar festa igen :(.
jag bor i samma hyreshus som mamma och pappa nu. dom bor två våningar åvanför mig så kan inte smyg festa, fast det kanske är bra..
Mer
4 år 8 månader sedan #1177818 av Klanggedin
Varför blir man missbrukare?
Mer
4 år 8 månader sedan #1177819 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet jag saknar missbrukslivet
Partyjunkie, kan du inte fylla ditt liv med något annat som känns belönande. Som t.ex. satsa fullt på gymträning, idrott eller hobby?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177823 av Nissegossen

Klanggedin skrev: Varför blir man missbrukare?

Något saknas och man mår inte bra och vantrivs i den situation man är i då självmedicinerar man.

Alla kan hamna där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177825 av Klanggedin
Det finns sån här information tillgänglig på nätet.. Grejen är att om man är missnöjd, understimulerad och inte känner att man kan göra något åt det så utvecklar man kompensationsbeteenden och ett väldigt effektivt sätt att göra det är alkohol och droger. Problemet är att hjärnan anpassar sig efter drogen och att problemet inte löses.

  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1177826 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet jag saknar missbrukslivet
jo jag hittar på andra saker att göra. köper jättemycket filmer sedan har ja nyligen köpt ett tv spel