Kommer inte överens med min mamma riktigt...

Mer
4 år 6 månader sedan #1186638 av Richard
Vår familj har nu accepterat min morbrors tragiska bortgång, han valde att avsluta det hela 59 år gammal. Men min mamma har blivit konstig... Hon skyller på struma, om det kan ni läsa här: sv.wikipedia.org/wiki/Struma

Hon säger att man kan bli elak av den o säger sig ha många diagnoser. Alltså hon är sjuk o jag oroar mig för henne, hon är 69 år o måste ha rullator p.g.a. spinal stenos i ryggen. Min mormor lever ännu, hon är 91 år, men min mamma klagar på precis hela tiden på allt mormor gör, o att mormor bara pratar om sig själv o kallar henne t.o.m. narcissistisk. Mormor är en av de snällaste personerna som finns o är absolut inte narcissistisk. Nu lever hon ensam igen, min morfar gick bort 2003, o min morbror bodde hos henne sista tiden.

Men min mamma säger typ; Oooh... Jag har ju M.E! O hon har de o de...Hon har dock diabetes med sprutor, spinal stenos o får OxyContin mot det, o så då struma! O hon var faktiskt i början elak när jag pratade med henne nyss. Upprörd o arg, jag har lovat att jag skulle köpa kattmat, kattsand o fixa hennes dator. Vilket jag glömt bort. Jag har ett förstört minne, kanske efter ECT:n eller mitt konstanta benzoknaprande...? Men det accepterar inte min mamma! Det enda hon accepterar på mig är Asperger syndrom.

Jag vet inte, men det står tydligt i min journal, även schizoaffektivt syndrom, recidiverande depression medelsvår och GAD. Men det fattar inte min mamma! Jag säger till henne, ring dagen innan o påminn mig om att t.ex. komma o hjälpa henne med datorn. Hon blir arg o säger att jag ska skriva upp det istället. Jag kan inte ens hantera post it-lappar...

Men nä, det tycker hon inte att hon ska behöva!

O nu var det bråk mellan mamma o pappa, eftersom min pappa eventuellt ska ta över o vara god man åt mig när min nuvarande slutar. Mamma säger, det ska kommunen sköta, men pappa har varit god man åt farmor året efter att farfar dog för hon var så dement. Så han har ju lite erfarenhet av god man. Min syster säger att hon kan vara god man gratis, men hellre pappa genom Överförmyndarnämnden. Så föreslog pappa ett möte med han, mig o min nuvarande gode man. Mamma skäller o undrar vad det ska vara bra för? Sen anklagade nån för att den andre var onykter o la på luren...

Det är väl klart att ett möte kan vara på sin plats? Min nuvarande gode man har ju fixat all ekonomisk hjälp som finns, o hon är utbildad ekonom o jurist, o har jobbat på bank. Men nu är hon 81 år o ska sluta som god man till årsskiftet.

Klart pappa måste veta allt då! Ja, sen var hon arg för jag glömde köpa kattmat, så hon blev lite lugnare o bättre när jag swischade henne 200 kr till kattmat o kattsand. Hon var jättearg för att jag glömt det. Men ja, då swischar jag istället för att köpa det.

O sen undrade jag vad det var för fel att ringa o påminna mig om att jag t.ex. ska komma o hjälpa henne med datorn. Hon tycker inte sånt ska behövas!

Nä, jag börjar bli riktigt orolig för min mamma nu!
Mer
4 år 6 månader sedan #1186693 av krokus
Har du ingen kalender att skriva i? Jag använder kalendern i telefonen, skulle annars glömma allt som ska göras!
Mer
4 år 6 månader sedan #1186731 av Nissegossen

krokus skrev: Har du ingen kalender att skriva i? Jag använder kalendern i telefonen, skulle annars glömma allt som ska göras!


Min ssk lägger allt viktigt på sin mobil för att komma ihåg det, så där krokus har du rätt. En ny ssk jag fick i uppdrag att vara snäll mot honom. Han gav mig injektionen och jag sade jag har behov av nya recept på mina mediciner, det tar slut under helgen. jag tog mig under helgen till Östra sjukhuset till apoteket där slut på recept traskade till psykakuten och sade vilka mediciner jag behövde under helgen. På måndagen kunde jag mejla psyk mottagningen och jag sade till den nya ssk, du måste lyssna på mig och min vanliga ssk lägger in allt sådant på sin jobbmobil


Efter det har jag inte sett röken av den ssk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1186765 av Admin1
Richard,
Visst klarar din pappa att vara godman åt dig. Jag sköter ekonomin åt min pappa. Det är bara att betala några räkningar per månad. Tar ingen tid alls och det klarar nästan alla.
Mer
4 år 6 månader sedan #1186783 av Nissegossen
Jag vill inte ha en släkting till God Man, de har en benägenhet att se ens pengar som deras egen handkassa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1186798 av Geta
Problemet är väl om man får en summa utpytsad varje vecka om en anhörig är gode man.