När blir man alkoholist?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1199361 av Geta
Svar från Geta i ämnet När blir man alkoholist?
Det kan vara dyslexi också.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1199362 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet När blir man alkolist?
Jag är full av kärlek för jag fick en låt av Ricard

Stackars nissegossen.. Går och drar slutsatser om någon över nätet..
Kan säga att mitt glashus redan är krossat till höger och vänster för jag har en variant av discolampa som skjuter stenar därefter..

Jag var intresserad om era svar på en sån här fråga snarare än hur mycket man dricker..
Själv tycker jag det är väldigt viktigt och har grunnat på alkohol och läst om ett etc..
När jag skrev det här var jag inte full!
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Klanggedin. Orsak: :(
Mer
4 år 5 månader sedan #1199385 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När blir man alkolist?
Behåll din tråd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1207683 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet När blir man alkoholist?
Jag tror att om man dricker för att döva ångest och måste ta sig återställare dagen efter..då är man väl alkoholist?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207709 av Slyngelsnubben
Hellre alkohol varje dag än att käka massa benzo sen behöver jag det för att ha roligt när man sitter mestadels av dagen och bara stirrar ut i det tomma intet känner att det är det ända som får mig att glömma mina negativa symptom... men jag dricker alltid när jag ätit först
Mer
4 år 4 månader sedan #1207712 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet När blir man alkolist?

zoegas skrev: Jag prova att vara alkis. Drack varje dag men det blev tråkigt till slut.


Håller med Zoegas. Det är inte lika roligt längre som det var när man började dricka. Problemet är om man dricker regelbundet ökar toleransnivån vilket gör att man behöver dricka mer och större dos än när man började dricka. Jag ska göra ett uppehåll med alkoholen nu ett tag framöver