jag kom ur garderoben om min schizofreni på instagram

Mer
4 år 5 månader sedan #1201094 av mrsearlgray
jag skrev precis att jag har schizofreni på instagram, har läst en bok "min underbara fru på psyket" som är en memoar av en man vars fru blir sjuk i psykos och jag skrev en recension på boken där jag även skriver att jag själv har schizofreni.
har inte vågat göra detta förens nu och har velat fram och tillbaka om jag skulle göra det, men nu när det är gjort känns det väldigt bra!
har ju inte så många följare så det är ju inte så många som ser men det känns skönt att komma ut med det.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201098 av Geta
Det är modigt att gå ut med sin schizofreni. Jag gjorde det för 25 år sedan. Det blev inte så lyckat. Nu gör jag inte det längre. Försöker vara så anonym som möjligt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201102 av memphis
När jag fått min första diagnos hade jag ett starkt behov av att berätta om den för andra. Det ledde ingenstans. Sen efter det har diagnosen blivit ändrad så inte många vet vad jag egentligen lider av.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201118 av Maxjohan1983
Jag går full ut med att jag har schizofreni på viska. Inte annars! Folk har mycket fördomar!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 5 månader sedan #1201201 av Admin1
Man skall försöka hålla det inom familjen eller närmsta vänkretsen. Detta för att minska risken för diskriminering.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201213 av mrsearlgray
jo men det är mest familj jag har på instagram som inte har vetat innan.