Män begår självmord mycket oftare än kvinnor!

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205174 av IngeF
I nesten alle verdens land er leger kraftig overrepresentert på selvmordsstatistikken. De vet vel hva alderdommen har å by på.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205178 av Nissegossen
Jag vet att män när de är yngre säger de om andra, han skulle gjort det själv tidigare samma människa gammal gjorde inte själv enligt sig själv han dog men det var inget han själv gjorde

Ungefär som han som var på allaktivitetshuset han frågade mig hur gammal är du? 50 år, hans svar jag är 45 vad säger du då? Jag sade vi går bort till Svingeln(Starkt trafikerat på den tiden de körde fort) och gå över gatan och dö bägge två då har jag levt 5 år längre än du, vad säger du då? Jag fick inget svar, taskigt grabben ty jag tror inte du lever längre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1205183 av Admin1
Det är 10 % av de med schizofreni, som begår självmord. Risken är störst de första 5 åren och borde minska om de nyinsjuknade fick antidepressiva.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205196 av Nissegossen
Trafiken vid svingeln de har gjort om hela trafiken, men undrar om det inte är lika svårt nu eller t.o.m. värre. De gamla som var medvetna om riskerna är borta de nya bestämmande vill göra annat om trafik situationen och sätta sin egen prägel på stadsbilden.

Redan i slutet på 70-talet skrev jag en insändare jag tror i GT där jag skrev att hållplatsen vid domkyrkan var en dödsfälla, ty de gå gående hade rött, grönt på bägge sidor om hållplatsen samtidigt som de var grönt på bägge sidor hållplatsen kom då en spårvagn så visades rött för den mitt i samtidigt som grönt på bägge sidor.

Jag skrev det är en dödsfälla folk går och ser grönt längst bort de går då och mitt kommer en spårvagn. Jag skrev ta bort ljusen för de gående på bägge sidor sätt dit gult blinkande sken för gående då blir det inte längre någon dödsfälla. '

Det tog skruv det blev som jag skrev är osäker på om jag skrev att ett larm ljuder när det är gult sken eller om de kunde själva komma på det, men så blev det. Nu är inte längre de gamla kvar, de har börjat göra samma dödsfälla igen på sina ställen och ung 10 år sedan ringde upp den säkerhets ansvarige på Västtrafik. Jag sade vid hållplatsen Redbergsplatsen har bussen mot Härlanda access samtidigt som treans spårvagn från Härlanda också access. Jag sade jag ringer för idag gick bussen han fick stopp just i själva korsningen motorn stannade när han var i korsningen och han hade svårt att komma ifrån då motorn stannade vagnen kom hade de inte varit så observanta hade spårvagnen klippt bussen rätt i sidan. Han sade bra motorn kövde sig sade han. Senare någon dag kom jag med bussen och de höll på att sätta nya trafikljus enbart för den bussen, samt att jag ringde till samma chef och sade nere i Munkebäck har bussen access samtidigt med bussen åt andra hållet om de förarna inte har kollen kan ettans spårvagn mot Härlanda i skydd för buss föraren han jan då köra rätt in i förarplatsen på den etta som går mot Härlanda .

Då kom upp en varningstriangel för bussen i form av spårvagn. Eftersom jag är barn van i de trakterna när jag var barn blev min far arg närde byggde om från en rondell som det nu är, då skulle de bli trafik ljus det var det han var arg på det skulle likna USA men det är en mycket bättre med rondeller vilket även ansvariga har insett.

Ser jag något som är ett hot mot en människa säger jag alltid i från. Jag gör det av övertygat skäl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205198 av Geta
Nissegossen, följer du inte dina egna råd. Din litania är omöjlig att läsa, när du inte delar upp den.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205201 av Nissegossen

Geta skrev: Nissegossen, följer du inte dina egna råd. Din litania är omöjlig att läsa, när du inte delar upp den.


Insåg det själv är du inte nöjd?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum