Män begår självmord mycket oftare än kvinnor!

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205137 av IngeF

Geta skrev: Män är kanske bättre på att ta sitt liv. De vet hur man gör.

Menn bruker i alle fall langt oftere skytevåpen, og lykkes langt oftere. Kvinner forsøker oftere uten å lykkes. Blant menn er fysisk selvskading uvanlig,

MsTibbs skrev: Män tar vapen eller rep. Då dör man. Kvinnor skär vig eller tar tabletter oftare. Större chans att överleva.

Fordelen med piller framfor skytevåpen og rep er at det blir mindre ryddejobb etterpå.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205139 av Geta
Män har inte hela armarna täckta av ärr efter skärsår.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205140 av MsTibbs
Självskadebeteende är oftast inte självmordsförsök. Men det är en gradvis övergång dem emellan, där man inte bryr sig var utgången blir.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205170 av Nissegossen

zoidar skrev: Så sorgligt! Vi vet nog de flesta qv oss här hur mörkt livet kan kännas.

Att ringa efter ambulans till sjukhuset och då för magpumpning är inte roligt dagen efter ringer de kom hit med kläder, direkt! Då vara tvungen att snabbt hitta en hundvakt jag lovade en femhundring till den som kunde passa hunden, en granne lämnade över hunden med kopplet samtidigt med pengen en student som tidigare besökt oss, granne på gården hon sade till oss om vad jag sade om mitt ex, hon sade du ger positiv kritik det är bra, ja, först stryka medhårs sedan sabla längs skoskaften är positiv kritik

Inte lätt att vara alla till lags

En man te x den överläkare och jag som pratade betydligt längre än en timme, vi kompletterade varandra och hade nöje av att prata med varandra, jag frågade hur tar läkare livet av sig? svaret kom snabbt grovpistol! Du går snart i pension, ja det är kanske dags att skaffa licensen.

Jag har inte den möjligheten men det finns ett enklare sätt, men det får ni aldrig veta förrän efter jag är död om jag själv valt det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205174 av IngeF
I nesten alle verdens land er leger kraftig overrepresentert på selvmordsstatistikken. De vet vel hva alderdommen har å by på.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205178 av Nissegossen
Jag vet att män när de är yngre säger de om andra, han skulle gjort det själv tidigare samma människa gammal gjorde inte själv enligt sig själv han dog men det var inget han själv gjorde

Ungefär som han som var på allaktivitetshuset han frågade mig hur gammal är du? 50 år, hans svar jag är 45 vad säger du då? Jag sade vi går bort till Svingeln(Starkt trafikerat på den tiden de körde fort) och gå över gatan och dö bägge två då har jag levt 5 år längre än du, vad säger du då? Jag fick inget svar, taskigt grabben ty jag tror inte du lever längre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum