Det största tabut

Mer
4 år 4 månader sedan #1206738 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
90 % av självmorden sker hos personer med psykisk sjukdom, så den kopplingen är väldigt klar.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206747 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det största tabut
märkligt hur man kan inbilla sig att det skulle vara nån frisk person som tar livet av sig. iofs Judas kanske var en avbild av Djävulen
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206830 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Det kanske är så, PsychoWard att det är något fel på alla som tar livet av sig. Jag har börjat tänka på självmord varje dag, men ingen behöver ringa polisen, jag kommer inte att ta mitt liv. Jag måste hjälpa mina föräldrar in i det sista, ställa upp lite för dem. Jag har köpt en chokladkartong de ska få, den bruna Aladdinasken. Jag kämpar på, det gör vi ju alla här.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207071 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Fantasio, hade du självmordstankar när du hade antidepressiva? Tänk på att Clozapine minskar självmordstankar och självmord. Viktigt att du verkligen tar den medicinen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207076 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det största tabut

Fantasio skrev: Det kanske är så, PsychoWard att det är något fel på alla som tar livet av sig. Jag har börjat tänka på självmord varje dag, men ingen behöver ringa polisen, jag kommer inte att ta mitt liv. Jag måste hjälpa mina föräldrar in i det sista, ställa upp lite för dem. Jag har köpt en chokladkartong de ska få, den bruna Aladdinasken. Jag kämpar på, det gör vi ju alla här.

ja, judas-exemplet är inget att följa.

och vi har ju redan en som dött för oss, Jesus Kristus. :)
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207145 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det största tabut

Admin1 skrev: 90 % av självmorden sker hos personer med psykisk sjukdom, så den kopplingen är väldigt klar.


Den allra största andelen av de som tar sitt liv är män. Ibland hamnar detta i skymundan när man talar om kvinnor som sämre mående hela tiden. Även misshandelsbrott drabbar män mest, men vi får ständigt höra om mäns våld mot kvinnor.

Jag har ingen statistik just nu men det är bara att gå in varsomhelst och läsa.