Det största tabut

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1257481 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Nu är sommaren här och jag slås av hur vacker vår natur är. Tog lite kringelkrokar till speceristen och såg gröna träd och prunkande buskage. Jordelivet är som i himlen, men inte fulländat som det är där. Jag vill ju leva, men inte med besvär varje dag. Klart man har funderat på att ta sitt liv, men det kommer jag inte att göra. Än slår mitt hjärta och jag vill göra det bästa av den tid jag har kvar. Jag tänker på självmord inte bara när jag är nedstämd, men det är som en säkerhetsventil. Jag kan göra slut på det om det blir för jobbigt. Men klart att jag vill leva. Tack, store Gud för livet jag fått av Dig.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1257483 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Det största tabut
Vi har nog alla levt med självmordstankar Fantasio, så härligt att du trots allt du genomlider fortfarande ser det som är vackert omkring dig, jag tror innerligt på att Gud går bredvid dig, håll kvar kärleken till livet och din uppskattning för allt det vackra som omger dig i din närhet och människor du tycker och som ger positiv näring.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1261574 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Jag känner att jag börjar närma mig vägs ände. Ångest kan göra så att man får självmordstankar. Det vore intressant att veta varför folk tagit livet av sig och varför folk försökt ta sina liv. Ångest kan driva en till självmord. I alla fall mig.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261575 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det största tabut
Lösningen kan vara att du ändrar i ditt liv. Till exempel att du är vaken på dagarna och sover på nätterna. Det borde gå.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1261576 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Precis. Jag kommer inte att ta livet av mig, tycker man ska få samtala om ämnet. Och det får vi ju här.

Jag kan fortfarande känna glädje, uppskatta att umgås, uppskatta en god måltid. Dör man så är det slut med allt sådant för evigt. Om vi nu säger att döden är slutet.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Fantasio.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1261622 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det största tabut
Det ironiska finns nog lika många som tar sitt liv pga sexuella övergrepp som nån gjort nåt dumt som man kan inte återställa tillrätta igen.

Positiva människor är korkade. Jag har haft självmordstankar pga schizofreni. Det mördade mej och tog mitt liv. Gjorde mej till en hemlös eller bostadslösa heroinist som jag en gång var. Innan var jag på toppen av allt i sthlm. Levde bland kändisar, partyarrangörer och klubbägare. Hade VIP på hela sthlms alla inneställen och var uppdaterad om det senaste inom klubbscen. Drack gratis champagne och sprit i oändliga tillfällen. Gick på fina restauranger. Åkte taxi jämt. Åkte på business class och drack vin eller champagne. Gick runt med svindyra kavajer och kläder. Ett par kallingar som jag hade kunde kosta 800 kr. Det var det billigaste. Var ihop med en filmstjärna. Som lagade frukost till mej varje morgon. Som kysste mina fötter. Baksidan var att jag förstod aldrig vad jag hade. Ett drömlik liv. Som inte ens människor som träffar mej kan nånsin tro på. Jag var en bitter fitta. Nöjd med ingenting. Men nåt saknades och det var kärleken. Jag hatade verkligen mej själv och andra. Föraktade svaghet. Riktig narcissist. Kände ingen empati. Det enda jag egentligen ville var att bli älskad och nu är det försent. Mitt liv är mördat från mej pga schizofrenin. Dessutom pga schizofrenin har jag en våldtagen hjärna.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Pimed.