Jag har haft manier efter jag slutat knarka och dricka

Mer
4 år 4 månader sedan #1209580 av memphis
NG, jag har heller inget behov av att dricka längre, det kan gå veckor och månader mellan åt. Dessutom har jag slutat med något svårare, nämligen cannabis och amfetamin, så jag har verkligen visat min styrka, tackar som frågar.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209582 av Cosmos
Jag lyckades hålla mig nykter i fyra veckor men sedan gick jag på igen. Eller ner igen snarare. Fast nu är jag så låg att jag inte kan hålla mig borta från spriten. Allt jag önskar är att må hyfsat utan alkohol. Det var längesedan det hände. Jag fattar inte att man inte kan få en liten belöning för att man håller Så är det inte nu.

Jag får psykotiska symptom när jag går ur en fylla. Prasslande röster ur det förflutna och förföljelseidéer. Skit resulterar i skit.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209584 av memphis
Det som räddade mig från alkoholen var att jag hittade något jag tyckte mycket mera om (cannabis) . Annars hade jag varit alkoholist jag med, det är säkert det.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209585 av PsychoWard
själv haft problem med tobak på liknande sätt. rökt/snusat sedan tonåren typ och det är bara under de senaste åren jag verkligen lyckats med att sluta, alltså dvs avbrott längre än någon dag. förr var det som om det var stört omöjligt, blev snurrig huvudet och fick overklighetskänslor som jag "inte klarade av" men med Gud så är ingenting omöjligt, som Jesus sade.

så de senaste närmare fem åren så har jag slutat flera gånger, men gjort det stora misstaget i "att bara röka en cigg till" på en matbjudning eller liknande, och det har alltid som jag kommer ihåg det slutat med att jag börjar köpa tobak igen.

så nu har jag slutat igen, inte rökt på några månader och flera dagar sedan jag snusade. gäller att bli starkare med att säga "nej" , tror jag. och om det spelar så stor roll att man röker , snusar eller dricker starksprit där jag umgås så kommer jag hellre lämna dem i sina frestelser.

också rökt mycket cannabis och det är ett riktigt djävulskt beroende som kan kkomma med där, och det har potential att trolla upp ens tankar och uppfattningsförmåga något makalöst. ett mirakel att jag blev av med det beroendet, men det var väldigt enkelt med Jesus hjälp.

jag är skapad i Guds avbild. jag har två händer, vänster och höger. varje person kan välja välsignelsen eller förbannelsen.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209587 av memphis
Man behöver ingen Gud för att sluta dricka och knarka. Men man behöver sig själv, kunna lita på sin egen styrka räcker gott och väl. Sen ska man lita på sina instinkter också, det är mycket viktigt att man gör det.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209593 av Nissegossen
Bara låt bli drickat då får du tillbaka hoppet det sitter långt inne hos dig nu vännen

Cosmos skrev: Jag lyckades hålla mig nykter i fyra veckor men sedan gick jag på igen. Eller ner igen snarare. Fast nu är jag så låg att jag inte kan hålla mig borta från spriten. Allt jag önskar är att må hyfsat utan alkohol. Det var längesedan det hände. Jag fattar inte att man inte kan få en liten belöning för att man håller Så är det inte nu.

Jag får psykotiska symptom när jag går ur en fylla. Prasslande röster ur det förflutna och förföljelseidéer. Skit resulterar i skit.


Drick vatten när du är törstig på vatten finns inget som slår det. Dricker man vatten när man är törstig på vatten är det mycket enklare att sluta dricka alkohol då blir man inte heller beroende av alkohol, den enkla regeln gör att man kan bli alkoholfri

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.