Fallenhet för missbruk

Mer
4 år 3 månader sedan #1213494 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Fallenhet för missbruk

zoegas skrev: När jag hamna i polisens händer fråga dem mig om jag hade vapen eller knark hemma. Så sade jag att jag hade ett par gram hasch där inne. - "Det skiter vi i" sade polisen :tänk

Det snakkes om å avkriminalisere bruk i Norge. Liberalistene påstår at det ikke vil føre til mer bruk, men det stiller jeg meg tvilende til. Samtidig fatter jeg at politiet må prioritere.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1213495 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fallenhet för missbruk
Jag har inte varit fyllsjuk på decennier. Jag minns hur jobbigt det var efter en natts festande och det hände att jag spydde. Ändå fortsatte jag med drickandet.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1213497 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Fallenhet för missbruk
Snus är ett okay missbruk. Jag hade helst slutat men det blir för mycket ångest. Snus är gott, relativt billigt. Och det är nog inte speciellt hälsofarligt. Det dumma är att nikotin har bara effekten att ta bort suget. Man blir liksom inte hög av det.

IngeF skrev:

zoegas skrev: När jag hamna i polisens händer fråga dem mig om jag hade vapen eller knark hemma. Så sade jag att jag hade ett par gram hasch där inne. - "Det skiter vi i" sade polisen :tänk

Det snakkes om å avkriminalisere bruk i Norge. Liberalistene påstår at det ikke vil føre til mer bruk, men det stiller jeg meg tvilende til. Samtidig fatter jeg at politiet må prioritere.

Den här legaliseringskampanjen sprider sig över hela världen. Men liberalerna kan besöka en psykosavdelning och fråga dom om legalisering. Det påstår sig vara ofarligt men det är rent åt helvete fel. Man kan snea och fastna i psykos. Dem långsiktiga effekterna är avtrubbning. Man blir dum i huvudet av det.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213502 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Fallenhet för missbruk
En ting er bruk av cannabis ufarliggjøres, men hvordan man kan hevde at det ikke fører til mer bruk fatter jeg ikke. Man ser jo hvordan det går med nordmenn som kommer til Syden får å drikke seg rike. Tilgjengelighet fører til mer bruk, og avkriminalisering frister nok dem som sitter på gjerdet.
Mer
4 år 3 månader sedan #1213503 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Fallenhet för missbruk

IngeF skrev: En ting er bruk av cannabis ufarliggjøres, men hvordan man kan hevde at det ikke fører til mer bruk fatter jeg ikke. Man ser jo hvordan det går med nordmenn som kommer til Syden får å drikke seg rike. Tilgjengelighet fører til mer bruk, og avkriminalisering frister nok dem som sitter på gjerdet.


Det har visats i USA att fler börjat röka.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 månader sedan #1213504 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Fallenhet för missbruk

zoegas skrev: Snus är ett okay missbruk. Jag hade helst slutat men det blir för mycket ångest. Snus är gott, relativt billigt. Och det är nog inte speciellt hälsofarligt. Det dumma är att nikotin har bara effekten att ta bort suget. Man blir liksom inte hög av det.

Tar man tobakk uten å være vant til det, kjenner man umiddelbart en tydelig rusfølelse. Men den går vel fort over når man røyker. Tobakk scorer meget høyt på vanedannende effekt, men mange klarer fint å slutte uten hjelp. Jeg ville ikke begynne å røyke, fordi jeg så hvor rastløs far ble uten tobakk.