Hur känner ni?

Mer
4 år 1 månad sedan #1237905 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Hur känner ni?

wasp skrev: Hade då inte tänkt kasta in hatten än! Medicinsk etik tillåter inte dödshjälp. Läkare och sköterskor ska rädda liv, inte släcka dem.


De ville koble fra min far etter hjerneblødningen. Mor ville ikke det, så han ble hjem til sykehjemmet og døde et par uker senere. Passiv dødshjelp brukes nok hver dag på sykehus.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237907 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur känner ni?

Rhododendron skrev: Vad har du för metod? Själv har jag provat med en överdos, lamt. Fungerade inte. Jag tycker det är svårt. Om jag ska hänga mig behöver jag ett rep. Kan inte gå och köpa ett rep utan att de fattar misstanke!

Det tiger jag innerligt käft om, tabletter aldrig, bli en grönsak, nej tack! Dock har jag ringt ambulans när mitt ex gjorde ett försök. Var med när de magpumpade henne.

Hur jag kan göra det är enkelt, garanterat dödligt men talar aldrig om det vill inte på något sätt ge någon annan idéer om att ta bort sig själv. Jag är idag inte trött på att leva, men när det är dags får jag överlämna min själ till herren den treenige Guden.

Trött vill bara sova

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237994 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Hur känner ni?
Nissegossen,

Om man vil ha profesjonell dødshjelp må man dra til Sveits. Nederland utfører kun dødshjelp for nederlandske statsborgere. Sveitsiske Dignitas er åpent for alle, og et medlemskap er ikke avskrekkende dyrt. Om man prøver selv bør man være sikker på at man får det til. En luring her i bygda prøvde seg med spikerpistol. Det gikk ikke så bra.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238032 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur känner ni?
Min farmor fick passiv dödshjälp. De slutade ge henne vätska. Jag blev helt chockad när min pappa berättade, och visste inte att det ofta går till så. Jag frågade min pojkvän om hon inte skulle lida. Vad fan tror du, sa han, tror du att det är skönt att hungra och trösta ihjäl?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by memphis.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238048 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Hur känner ni?

memphis skrev: Min farmor fick passiv dödshjälp. De slutade ge henne vätska. Jag blev helt chockad när min pappa berättade, och visste inte att det ofta går till så. Jag frågade min pojkvän om hon inte skulle lida. Vad fan tror du, sa han, tror du att det är skönt att hungra och trösta ihjäl?

Passiv dødshjelp brukes hver dag på sykehus. Vet ikke om Dignitas har kriterier for eventuelle diagnoser som kvalifiserer.

Geta skrev: I dessa Corona-tider kan systemet vara stängt, när personalen varit på skidresa i Italien.

De norske polene er åpne, og eneste forretningen der salget er veldig langt over normalen. Folk hamstrer alkohol og har tenkt sperre seg inne og drikke til det er trygt igjen.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.