Någon mer som känner sig homicidal?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1237066 av Rhododendron
Homicidal kommer från latin och betyder mordisk. Jämför med suicidal som betyder självmordsbenägen.

Jag hade en lärare en gång som sa att jag behövde "känna min förnedring" för att jag hade blivit våldtagen. Jag vill mörda henne och mina våldtäktsmän. Vill även mörda min före-detta psykolog. Han var korkad, omogen och otrevlig. Jag vill även mörda mina föräldrar och mina släktingar.

Det gör ont i mig, att de lever och att jag inte får mörda dem. Jag tycker inte att de förtjänar att leva.

Någon mer?
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Rhododendron.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237068 av sarc
Sök hjälp. Du mår inte bra.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237069 av Admin1
Har du självmordstankar också? Du kanske behöver en starkare medicin, som Clozapine, som minskar aggressivitet. Inte bra om du skadar någon för du får rättspsyk då.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237079 av sodergardfia
Jag har känt så förut och tidvis även nu. Troligen för att jag dels blev extremt mobbad under högstadiet (det var i nian jag började få mordiska känslor o fantasier) och dels för att jag blev brutalt övergiven av min bästa vän som var min första kärlek. Ibland känner jag ett starkt hämndbegär mot personen och vill döda, men det är emot min tro , och det skulle inte heller lösa nånting. Jag vet inte vad jag innerst vill. Jag hoppas att jag innerst INTE vill, men jag vet inte.

Hoppas du kan bli kvitt dina mordiska känslor! Det är inte lätt att ha dem. Det enda tips jag kan ge är att försöka tänka på de negativa konsekvenserna och försöka leva dig in i de anhörigas känslor om du begick mordet. Det brukar hjälpa mig .
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237080 av Rhododendron

sarc skrev: Sök hjälp. Du mår inte bra.


Bra mår jag, men jag är sjuk. Hatar när folk säger så.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237081 av Cosmos
Att ha mordiska fantasier är inte sjukt. Det sägs att människor som inte kan fantisera är benägna att göra allvar av sina tankar. Psykopater har ingen fantasi t ex.

Själv hade jag mordiska fantasier om min far. Sedan dog han av sig självt. Så kan det också vara.