En god väninna har funderingar att ta sitt eget liv!

Mer
4 år 4 dagar sedan #1245799 av Clean
Tre saker hon har en intellektuell funktionsnedsättning.
Hon har blivit våldtagen och vägrar berätta mera.
Hon vill ta sitt eget liv.

Vad ska jag göra? Hon är min beskyddsling. Hon bodde i ett boende på en stad där hon blev trakasserad och mobbad. Då ordnade jag ett boende i Uppsala istället. Hennes mormor bor här i Uppsala och flesta av hennes vänner. Så det blev lyckat.

Jag vill ta henne till polisen pga det sexuella våldet hon blev utsatt för i den andre staden hon bodde på. Men hon vägrar.

Vad ska jag göra. Fett orolig att hon ska ta sitt eget liv. Hon är så skör.

Trots sin intellektuella funktionsnedsättning så är hon så jävla klok. Jag älskar henne. Hon är en av få som jag älskar. Så jag måste hjälpa henne.

Jag fick henne att gå med på att äta antidepressiva för massa år sen. Men det har nu blivit värre än nånsin för hon vägrar att prata om det och då vet jag det är allvarligt. Det är alltid mycket allvarligt när hon vägrar att prata.

Mitt hjärta är förkrossad för hennes skull. Hon är en av dom vackraste människorna på jorden för mej. Hon är så jävla klok. Trots sin intellektuella funktionsnedsättning. Hon är en bra människa.

Så vad ska jag göra? Jag vill gå till polisen och så. Hennes självmordstankar blir mycket bättre när hon pratar med mej. Men det skärs i. För jag vill hjälpa henne! Jag kan inte acceptera att hon ska må såhär dåligt.

Jag vill följa med henne till psykakuten men är rädd att om hon blir inlagd att det ska hända henne nåt. Som hon vägrar prata om. Vilket hon alltid gör. För hon vill inte va en belastning vilket hon aldrig är. Hon vill att jag ska inte bli orolig för henne. Men det är jag!!

Så vad ska jag göra?
Mer
4 år 4 dagar sedan #1245800 av Geta
Bor hon i gruppboende med sin intellektuella funktionsnedsättning?
Mer
4 år 4 dagar sedan #1245811 av Clean
Jo jag har kommit fram till att det skulle bli för mycket till min goda vän att ta henne till polisen pga det kommer stå ord mot ord. Efter att några år har gått.

Jag får prata med henne om hennes självmordstankar. Sedan se om gruppboende kan göra nåt och sedan följa henne med till psyket boka tid. Att hon får fungerade mediciner sedan om hon känner för det en kontakt där som kan finnas för henne.

Så, så gör jag!
Mer
4 år 4 dagar sedan #1245848 av Admin1
Prata med personalen på gruppboendet för de kan hålla bättre uppsikt över henne. Du kan inte göra så mycket själv.