Ett beslut har mognat inom mig

Mer
3 år 9 månader sedan #1267546 av Nissegossen
jag har länge tänkt sluta att dricka som jag gör.
Ett beslut har jag gjort efter tid har mognat inom mig, jag kan inte dricka alkohol langre
det gar illa mot kroppen och bryter ned pga mycket at min kropp. Jag har sagt till grannar ni kan inte fa fler flaskor men jag ger er hjalp till sjalvhjalp. For mitt brygg ar som gott som fardigt, det ar nastan klar vatska vilket da ar sa gott som utjast men bakom jaskalet star min saft grytta pa 10 l jag vet just nu inte om det ar nagon styrka. Nar jaskarlet ar tomt ringer jag grannen skicka din gubbe for att hamta jaskalet sam jag foljer med och de far ingredieneserna till ett nytt brygg det har jag haft lange. Om det ar sa det gar att dricka det som star bakom jaskalet vilket nu borde vara klart och utjast da jagar jag tomflaskor och tappar upp till att bjuda samt jag sjalv kan dricka av det da jag inte tankt vara strikt alkolfri utan kan ta ett glas pa en helg men lata det sta pa veckorna sa langt det gar jag ar inte fanatisk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267549 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Ett beslut har mognat inom mig
Bra jobbat! (: Jag har brutit hittills med alla som tar droger. Bästa beslutet nånsin. Men som du nämner alkohol kan man dricka ibland.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267554 av Cosmos
Ja, jag behöver också sluta dricka men det är lättare sagt än gjort. Kör ju inget själv vilket är tur. Skulle supa ihjäl mig. Brukar åka Ålandskryssning då och då och handla tax free vinboxar och sprit. På en helg är allt urdrucket. Kan inte hantera alkohol om inte utbudet är begränsat. En tjej jag träffade på Vaksala Torg har en kille som bor på äldreboende 56 år gammal. Troligen har han alkoholrelaterad demens. Sådant skrämmer livet av mig.

(Apropå vinbox. Elakt nog brukar det kallas Kickibox!).
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1267581 av Josa
Svar från Josa i ämnet Ett beslut har mognat inom mig
Lycka till med ditt beslut! Jag tror på dig!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267585 av Nissegossen

Josa skrev: Lycka till med ditt beslut! Jag tror på dig!

Tack!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1267589 av Lejonhjärta
Heja Nisse! Detta är ett bra beslut! :)