Spelmissbruk

  • matti
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1271686 av matti
Spelmissbruk skapades av matti
Kanske någon här har spelmissbruk,jag led av det för 10 år sedan,fick koll på det hela för några år sedan
som värst när jag spelade tog jag viplån och misste pengar.

Jag fick en intressebevakare,mina credituppgifter på hyllan år 2011
Utav någon orsak testade jag år 2012 att ta ett viplån,när jag fick ett reklam meddelande till min telefon
De kom ett jakande svar,och tog då ett lån på 200 euro,pengarna kom till mitt konto utan att de frågade lov av min intressebevakare

De resulterade att jag testa alla viplån som fanns på den tiden,alltsom allt fick jag ca 2000 euro lånat

Kunde int betala tibaks dessa lån och jag blev dragen till Tingsrätten från av ett inkassörbolag
Skaffade en duktig advokat från Borgå,staten betalde min advokat
Och jag vann 6-0 i Tingsrätten

Detta resulterade att jag drogs till Hovrätten år 2013 om ja minns rätt
Väntat på att slippa till Helsingfors Hovrätt i 7år å förklara bort detta misstag

Vad jag vet så är ungefär hälften av alla Tingsrättsfall av obetalda viplån,som gått till spelmissbruk
Ska ringa min Advokat imorgon å fråga situationen

Vet int om de glömt bort mej i Hovrätten eller varför tagit så lång tid att få nånslags respons
Kanske om jag vinner i Hovrätten så behöver ingen annan betala tibaks sina viplån som gått till spelmissbruk?vem vet
Är bered att gå till Högsta Domstolen om de krävs
Denna sak stör mej,vill få det bakom mej så småningom

Enligt min uppfattning borde dess viplåns företag förbjudas
Så klart i nöd så är det okei om man int har mat på bordet
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1271689 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Spelmissbruk
Hård historia! Lycka till och kämpa med varje droppe svett och blod som behöves för att vinna det här! Lycka till!
  • matti
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1271690 av matti
Svar från matti i ämnet Spelmissbruk
Jag skall ännu prata på Svenska för jag har rätt tilldet enligt grundlagen för att jävlas med motparten,så klart lyckas det på Finska också
Men får se vad som kommer att hända
Mer
3 år 7 månader sedan #1271692 av Pg
Svar från Pg i ämnet Spelmissbruk
Ja man kan få spelmissbruk lättare för oss tror jag. Jag märker det själv.
Mer
3 år 7 månader sedan #1271738 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Spelmissbruk
Det är 50 % av de med schizofreni, som har eller har haft missbruk. Också spelmissbruk är vanligare än normalt. För Abilify finns som biverkan spelmissbruk, men det är ganska ovanligt.
Mer
3 år 7 månader sedan #1271750 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Spelmissbruk
Verkar konstigt med spelmissbruk som en biverkan. Jag menar, att spela är ju en aktiv och medveten handling. Biverkningar innehåller just inga medvetna val, får man krypningar av antipsykotika så är detta något oönskat. Detta är du inte ansvarig för. Men spelar man bort sina pengar så är detta en konsekvens av en oansvarig handling.