Missbruk

Mer
3 år 4 månader sedan #1300709 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Missbruk
På min behandlingsplan eller rehabplan eller vad det heter - står det beroendepersonlighet. Det är jag själv som sagt att jag är en beroendepersonlighet. Identifierade nån gång i 20 årsåldern att jag är det. Haft riskbruk alkohol, shoppingberoende som jag nu hanterar, träningsnarkomani och plugg. För det mesta har jag kanaliserat min beroendepersonlighet till konstruktiva saker som träning och plugg. Men sen jag blev sjuk har det inte gått. Utan det har blivit alkohol och shopping. Dessa beroenden är nu hanterbara och stör inte ut mitt liv längre. Men ändå. Att se på psykiatrins papper beroendepersonlighet. Ingen officiell stämpel jag vill ha.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1300713 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Missbruk
Jag är inte beroende kan sluta närhelst som jag vill. Men saker jag berusar mej med. Är piller, cannabis, amfetamin och alkohol.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300728 av Pg
Svar från Pg i ämnet Missbruk
Jag är lite beroende av aktiemarknaden. Ibland har jag satsat över tio tusen på en högrisk aktie. Men nu har jag bara fonder. Får hoppas jag klarar hålla mig i skinnet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300731 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Missbruk
Pimed:

Varför missbrukar du om du inte är beroende? Du kan ju inte säga att du blir en trevligare individ!
Mer
3 år 4 månader sedan #1300734 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Håller med Cosmos där. Du skulle vara en mycket trevligare person om du slutade missbruka, Pimed.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1300739 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Missbruk
Jag köpte åtta starköl o två helor whisky. Bara whiskyn kostade 510 kronor för båda. Jag måste dra ned på drickandet. Höll mig ju ren i över 2,5 år.