Missbruk

Mer
3 år 5 månader sedan #1300576 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Missbruk
Vad tänker du då på? Kokain och sådant?
Mer
3 år 5 månader sedan #1300577 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Missbruk
Amfetamin, piller, hasch etc. Kokain har inte en jävel råd med.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 5 månader sedan #1300580 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Missbruk
Kokain är väl kändisdrogen, rikt folk som vill ha lite roligt. Preludin testade jag två ggr, Metadon några ggr, marijuana då och då, men fick ingen vidare effekt av någon av dem. Alkohol är tyvärr "min" drog.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300595 av Geta
Svar från Geta i ämnet Missbruk
Kan sluta med choklad när jag vill.:angel
Mer
3 år 5 månader sedan #1300610 av krokus
Svar från krokus i ämnet Missbruk
Fantasio,
Tidigare har jag varit beroende av Stesolid. Vet inte om det klassades som missbruk, i och med att jag enbart tog Stesolid för att dämpa ångest. Men dosen som krävdes, blev större och större.

Jag skrev till och med ett långt inlägg på Instagram om hur Stesolid var min bästa vän, så pinsamt. Jag tog bort inlägget senare.

En tidigare psykiater sa till mig att 15mg Stesolid är maxdos per ångesttillfälle. Det låter därför i mina öron som att du kommer bli van vid Stesolid om du tar 5mg flera gånger om dagen, trots att du kanske inte alltid har ångest vid intaget. Du borde ta upp detta med din läkare!

Geta,
Jag kan inte sluta med choklad när jag vill. Måste ha choklad dagligen. Jag är hopplös! :)
Mer
3 år 5 månader sedan #1300619 av Richard
Svar från Richard i ämnet Missbruk
Jag har missbrukat de flesta droger (typ morfin, amfetamin, kokain, cannabis, benzo, LSD, heroin, ketamin o nästan allt som finns), men nu missbrukar jag inget längre, men jag är beroende av bensodiazepiner sen 20 år tillbaka, men missbrukar inte de. Får inget rus av de o jag håller t.o.m på att trappa ner de väldigt långsamt. Alkohol missbrukar jag inte heller längre men dricker nån gång i veckan.

Lyrica är jag nog också beroende av, men kan sluta med några dagars abstinens.

Röker även cigg, men tveksamt om det skulle kallas för missbruk...