När är det okay att ljuga?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1309153 av Pimed
När är det okay att ljuga? skapades av Pimed
Det första jag nämner till människor som jag blir mer än bekant med. Alltså vänner, partner och så är mina diagnoser. För jag vill inte lura dom att det är en normal och psykisk frisk människa dom har framför mej. Får alltid höra att dom tycker inte jag är psykisk sjuk. Då brukar jag ledsna på dom människorna för deras förmåga att förstå psykisk sjuka människor är minimal och dom vet inte vad dom ger sig in på. 

Brukar ni ljuga, låtsas vara normala och psykisk friska? Är det rätt att göra så mot andra?

Analysera fritt!
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 2 månader sedan #1309154 av Nissegossen
Jag är öppen om min sjukdom. De jag pratar med som jag träffar, säger jag snart till om min diagnos. De som inte kan ta det blir automatiskt utsållade och jag slipper vidare diskussion med dem. Kan de inte ta det slipper jag ödsla mer tid och engagemang med. De går direkt bort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1309164 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet När är det okay att ljuga?
Då jag jobbade fick ingen reda på min psykiska ohälsa, det skulle ha varit en källa till misstänksamhet och dåligt bemötande. Inbillade jag mig i a f. Om jag träffar nya människor nu, väljer jag att inte berätta det första jag gör. Det finns ngen som helst anledning att riskera den nya vänskapen utan se hur den utvecklas. Men alltefter tiden går och vänskapen blivit starkare är det viktigt att vara ärlig om sig själv så då berättar jag lite i taget. Men det är en balanagång.
Mer
3 år 2 månader sedan #1309165 av Geta
Svar från Geta i ämnet När är det okay att ljuga?
Det finns ingen anledning att tala om min diagnos för kleti och pleti. Har fått höra att jag verkar annorlunda och att det inte går att placera mig.
Mer
3 år 2 månader sedan #1309180 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När är det okay att ljuga?
Berättar man vitt och brett att man har hemorojder? Nej! Schizofreni skall man bara berätta till de närmaste för att minimera diskriminering.
Mer
3 år 2 månader sedan #1309202 av krokus
Svar från krokus i ämnet När är det okay att ljuga?
Haha, Admin! Vet inte om ni minns en tv-reklam för någon anussalva? Personerna i reklamen kliade rumpan mot träd! 

Jag berättar bara om någon frågar. Typ. Jag säger i så fall att jag är sjukskriven på grund av psykisk ohälsa.