När är det okay att ljuga?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 3 månader sedan #1309307 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När är det okay att ljuga?
Många tror ju jag är hemlighetsfull, när jag inte berättar allt som dem förväntar att jag borde göra. Jag tycker personligen jag har svårt med gruppsociala dygder, då jag har svårt att höra alla detaljer då blir jag oftast tyst. Ljuger man om man själv tycker att man är ovanligt pratsam med bara ngn annan person. Men jag har lärt mig att man inte kan säga allt till ngn , så länge man känner att man inte orkar prata om vissa saker. Beroende på att vissa kan ifrågasätta vad man säger.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 3 månader sedan #1309312 av memphis
Om någon direkt frågar vad jag jobbar med, vilket händer ofta när man träffar nya personer, då säger jag att jag har sjukersättning. Ingen brukar rota vidare i det och varför. Men om jag får frågan varför säger jag att jag har en psykisk sjukdom. Ljuger alltså inte, men undviker ämnet om det går.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1309350 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet När är det okay att ljuga?
Jag håller med Nissegossen! Jag vill inte dölja en så stor del av mej till människor som ska vara i mitt liv. Jag vill ge dom en ärlig chans att ta ställning. Därför berättar jag vitt och brett till alla om mina diagnoser.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309352 av Geta
Svar från Geta i ämnet När är det okay att ljuga?
Är man så intressant att alla vill veta vilken diagnos man har.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309353 av memphis
Jag anser att gemene man inte förstår psykisk sjukdom alls, så då är det onödigt att berätta för mycket, för man blir ändå inte förstådd. Annat är det att prata med en kunnig person inom vården. Då kan man bli förstådd.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309354 av Geta
Svar från Geta i ämnet När är det okay att ljuga?
Man skräms bara.