Vad kan rösterna säga?

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1311613 av Klanggedin
Har själv inga röster men jag behöver en del tid att samla tankarna ofta.. Då är det saker som hänt osv.. Tycker nu att när jag mår bättre så behöver jag inte lika mycket tid och att det ibland blir negativt att ligga med sitt inre för mycket!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311659 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad kan rösterna säga?
Ibland vissa perioder hörde barn som ber en bön till sk Gud. Men dom får inget svar. Det såg hopplöst ut. Det låter som att dom har det svårt och lever väldigt utsatta liv. Vilket gjorde mej arg att Gud inte svarade. Men jag vet idag bara att jag var psykotisk att det var hörselhallucinationer. Så egentligen tror jag varken på Gud eller övernaturliga saker. Vilket jag tror på när jag har psykoser. Skönt att slippa skiten. Och även slippa höra dom mera farligare hörselhallucinationer som hårt anklagade, mycket pressande uppmaningar och rejäla doser av psykningar. Jag förstår idag att det var pga psykoser som jag hade det. Att det var bara en del av min sjukdom schizofreni. Idag käkar jag mediciner så det är mycket bättre. Men nyligen fick jag en ny vanföreställning. Men ingen psykos. Så det är inte så himla kul. Har du haft det eller har du nu några vanföreställningar? Hjälper mediciner?
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311661 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vad kan rösterna säga?
Oftast hör jag röster som tjattrar i mun på varandra. Det blir som ett enda stort surr av prat, inte helt olikt ljudet som uppstår när man vistas på café eller restaurang.



Det kommer på kvällarna när jag har det tyst och ska sova eller i situationer där jag är väldigt stressad.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Vittrad.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311665 av koi
Svar från koi i ämnet Vad kan rösterna säga?
Vad rösterna säger till mig är högst personligt. Men de kommenterar det jag gör. Kommenterar det andra gör och säger. "Han ljuger." "Ta den röda saften" "Den röda saften är giftig" 
en del saker blir bara förståeliga i min skalle. 

som någonting jätte jätte dumt tilltag mot andra personer. Där de hade blivit skadade.  Jag gjorde aldrig det rösterna befallde. Var inlagd och dr öste på med medicin och orden "tålamod" och "håll ut". 

jag vågar inte skriva vad de sa exakt...eftersom jag delade med mig av allt till läkare och sjuksyrra här. Är fortfarande inlagd. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311672 av Nissegossen
Hur provocerad du än blir gör inget mot Svensk lag, de tio budorden eller annan lag i landet du befinner dig i. Kom ihåg det kommer inte från Gud, han kan inte gå emot en lag han själv stiftat. Rösterna väntar på det, då har de vunnit. Tycker om dig förstår hur du har det. Har varit i liknande situation själv, har aldrig varit utagerande, alltid vänt det inåt, men gör dig själv ingen skada.

Ta inte och gör något du kan dö av ej heller mot någon annan. Det du är ute för är inte av kött och blod, de blir i sinom tid straffade för vad de gör mot dig. Jag önskar jag kunde hjälpa dig mera, kan bara tänka på dig i mina inre samtal med de som är inom mig. Kan inte göra mycket mera. Gud Välsigna dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum