Rätten att ta sitt eget liv

Mer
16 år 4 månader sedan #98565 av aspie
Svar från aspie i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

ak000 skrev: Jag är allmänt misstänksam och hatisk av mig, men det finns ju en skala. Under min värsta period hade jag synhallucinationer dagligen, trodde att mina s.k "närmsta" släktingar och vänner konspirerade mot mig och tänkte konstant på hämnd. I nuläget känner jag mig väldigt hatisk mot omgivningen men det är svårt att avgöra vad som är psykotiskt.

Skriv upp vilka bevis du har på att de där typerna i omgivningen är så onda och äckliga att de måste hatas. Utan att ta ställning till det om de är så vidriga eller inte, försök tänka dig in i deras situation, och vilka problem de har, och vad som förorsakar deras beteende.
Mer
16 år 4 månader sedan #98566 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
Men hur avgör man själv vad som är psykotiskt? .?
Mer
16 år 4 månader sedan #98567 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
aspie,

De finns så kallade tanketerrorister som gör allt för att hindra min personliga utveckling. De visar inte det öppet, men de gör verkligen allt för att stoppa mina tankebanor och för att förhindra mig från att nå perfektion. Hade jag bara fått vara i lugn och ro och tänka så hade allt varit bättre. Men när jag går ut så går de in i mig med flit, tittar ner på mig eller skriker in i mina öron för att jävlas. De är ren ondska.
Mer
16 år 4 månader sedan #98570 av Nissegossen
Det är enkelt; har man en psykos tror man inte att man har den, därför kan man mycket väl ha en eller hur!??? Lite utav moment 22 alltså, det är ju att man kan inte själv avgöra det och säger någon annan till en det så tror man inte på den människan... så enkelt är det..

Paranoia! försök att förstå!

Jag kan ju inte till 100% säga åt dig att "Du har en psykos" Det kan bara du själv och läkare och andra som är i kontakt med dig avgöra!

Men som sagt, tvivlar du det allra minsta på att du inte är frisk, så sök kontakt med psyket morgon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #98571 av Nissegossen
Du! Det där ÄR Paranoia!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #98574 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

Nissegossen skrev: Du! Det där ÄR Paranoia!


Märkligt, för jag kan höra personer repetera mitt namn gång på gång när jag är ute på stan, hur människor tittar på mig och pratar om mig. Jag kan verkligen se de subtila gesterna och höra dem prata om mig.