Rätten att ta sitt eget liv

Mer
16 år 4 månader sedan #98923 av Isa-Alise

white_light skrev: Förlåt, jag vill inte skrämma någon. Vet nog mest inte vad jag ska göra... eller vad jag ska välja för den delen


Livet så klart! Det finns så mycket underbara upplevelser som väntar dig... just nu känns det tungt och svårt, men det kommer att lätta, och bli ljusare igen...

Det finns så mycket i livet som du ännu inte fått uppleva... så många dörrar som väntar på att du ska öppna dem... möjligheter till gemenskap, vänskap, kärlek, roliga saker att göra, upplevelser...

Stå ut... det är vad du ska göra just nu... och se hur du så småningom mår bättre...

Söka hjälp... ska du också göra just nu... för du behöver inte gå iegnom svårigheterna ensam... vänd dig till vården och ta emot lite vård, stöd, eller medicin tills det lättar och blir bättre för dig...

Jag tänker på dig!!!
Mer
16 år 4 månader sedan #98925 av Nissegossen

white_light skrev: Förlåt, jag vill inte skrämma någon. Vet nog mest inte vad jag ska göra... eller vad jag ska välja för den delen


Ge inte Upp! Det blir bättre, även om du inte ser det så nu!

Självfallet, välj att leva!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #98940 av snusmumrik
Ta hand om dig!
Det är inte förbjudet enligt lag att ta sitt liv men man anses vara sjuk när man vill det. Jag brukar tänka på det när jag har självmordstankar. Det är bättre att vänta och att ta hand om sig. Jag har [size=150:5qh5y3lm]aldrig [/size:5qh5y3lm]ångrat att jag vid ett flertal gånger valt att inte ta mitt liv.Tänker på dig! Ta hand om dig!
Mer
16 år 4 månader sedan #98941 av Nissegossen

white_light skrev: Det känns som att jag inte har någon anledning att stanna kvar längre...


Kan du själv berätta varför du inte vill stanna kvar och i så fall ifrån vad?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #98958 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
Nästan alla som tröttnat på livet har en depression. Depression går nästan alltid att behandla och går dessutom alltid över efter en tid. Det gäller bara att komma sig för att söka hjälp, så kommer men snart att ha en annan och mer positiv inställning till livet. Hoppas att du får hjälp att må bättre!
Mer
16 år 4 månader sedan #98964 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

white_light skrev: Förlåt, jag vill inte skrämma någon. Vet nog mest inte vad jag ska göra... eller vad jag ska välja för den delen

Har du för höga krav på dig från omgivningen?
Det kan vara ren utmattning som depressionen beror
på.
Har du något nätverk omkring dig som du kan vända
dig till när det blir för mycket?
Tillåter du dig att göra något roligt ibland eller bara
mysa hemma.
Det är alldeles för många unga som lider av depressioner
idag.
Det tar ett tag innan antidepressiva hjälper men efter
ett tag blir stämningsläget hyfsat bättre.
Att det bara blir bättre dag för dag går inte att lova men
oftast vänder det efter en nedgångsperiod.