"Friskhetstest"

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 4 månader sedan #626490 av Fantasio
Kan man kontakta psykiatrin och kräva att bli friskförklarad genom nån slags undersökning? Hur skulle ett sådant test gå till? Det gjordes ju en massa tester på mig när man sög in mig i deras garn, så någon väg ut vore ju klädsamt. Man är ju stämplad som oren i allas ögon när de får reda på att man har en diagnos. Jag har inte varit inlagd sedan 2010 och det borgar för en god mental hälsa. Jag nöjer mig inte med noll kontakt med psykiatrin, jag kräver upprättelse.
Mer
10 år 4 månader sedan #626493 av Geta
Svar från Geta i ämnet ;Friskhetstest"
Inte ens Nissegossen, som senast var inlagd 1986 har blivit friskförklarad.
Mer
10 år 4 månader sedan #626507 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet ;Friskhetstest"
www.dn.se/kultur-noje/kronikor/i ... ts-morker/

Märk ordvalet i meningen: " Elgard Jonsson berättar visserligen om sin egen sjukdom i ”Tokfursten” (1986), men först sedan han tillfrisknat för gott.". Det måste ju betyda att han inte längre har schizofreni. Jag vet att frågan är en het potatis i vissa läger.
Mer
10 år 4 månader sedan #626512 av Geta
Svar från Geta i ämnet ;Friskhetstest"
Jag minns när Elgard Jonsson var aktuell på 80-talet. Han gick i psykoterapi på Säter hos Barbro Sandin,
som i början var kuratorspraktikant. Jag har hört honom IRL. Barbro Sandin fick mycket kritik när hon
behandlade schizofrena. Elgard Jonsson flyttade till och med hem till henne ett tag. Han utbildade sig
till psykolog.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 4 månader sedan #626520 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet ;Friskhetstest"
Pedofilerna hade el har "Vi fria". Denna sajts användare borde starta gruppen "Vi friska". Jag har varit inlagd med en medlem på Viska som sedan flera år är friskförklarad. Kan han så kan jag, kan jag så kan du.
Mer
10 år 4 månader sedan #626529 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet ;Friskhetstest"
Jag vet var Elgard J arbetar! Ibland har jag tänkt att det vore lite roligt att intervjua honom och ha med i Fontänhusets tidning Spegelöga. Jag är dock feg. Han hälsar på mig när vi ses och jag hälsar tillbaka. Jag vill inte att han ska veta att jag vet vem han är (alltså att han har skrivit böcker och sånt).