Efter hur lång tid räknas man som fullt återhämtad efter en psykos?

Mer
5 år 6 månader sedan #1098064 av Nissegossen
Jag har ju tecken på min sjukdom varje dag och har insett att jag inte vad jag tror blir fullt återhämtad i detta liv, men jag tacklar de gånger jag märker att att ja, här är läge för att ta extra utav medicin mot psykos samtidigt drogar jag ned mig med medicin för att säkert somna, lyckas jag då sova är dagen efter en helt vanlig dag. Vid psykossjukdom är sömn A och O, kom ihåg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1098071 av wasp
Längst ned under under hjärnans grådaskiga ventriklar finns något jag kallar kölsvinet. Där flyter allsköns bråte runt och ibland flyter något upp till ytan. Då minns jag, både på gott och ont! De trodde jag skulle vara medicinfri på två år. Icke sa Nicke! Blev bara ännu sjukare!
Mer
5 år 6 månader sedan #1098089 av memphis
Jag tror det tar ca 2 år att bli återhämtad. Men får man en ny psykos är ju det förstört. Sen har man ju ofta andra problem, t ex vanföreställningar, negativa symptom, positiva symptom så det gör ju att man inte återhämtar sig normalt.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1098123 av Leloo
Mer
5 år 6 månader sedan #1098150 av Amandara
I Peer projektet pratar vi inte om återhämtning som fullkomlig återhämtning utan vad som helst som ens drömmar och mål vill. Återhämtning i små steg och att se framstegen man ändå gör. Det tycker jag är återhämtning...något individuellt som professionella och andra kan stödja genom att vara lyhörda och lyssna på individen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098151 av Geta
Det talas mer om remission i psykiatrin.