Stumhet

Mer
4 år 9 månader sedan #1164873 av björk
Stumhet skapades av björk
kan det vara en bi verkning..


Annaz skiter jag i om jag är döö eller levande
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1164874 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Stumhet
Jag hade en sådan tid, skit samma död eller levande. Förevigt borta. Spelar egentligen ingen roll.
Men,
jag är mer levande av att ta del av Viskas berättelser, än jag varit levande på länge.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Skellington.
Mer
4 år 9 månader sedan #1164876 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Stumhet
När jag är nere pratar jag mindre.
Mer
4 år 9 månader sedan #1164890 av Geta
Mer
4 år 9 månader sedan #1164916 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Stumhet
Jag pratade inte överhuvudtaget om jag inte absolut måste...på flera år....under min universitetsutbildning. Det var så mycket som skulle in i hjärnan så jag fick liksom inte ut något babbel om ditten och datten. Jag blev oxå psykiskt sjuk i 17 årsåldern med depression - det tog många år att återhämta sig vilket jag gjorde lagom till universitetsutbildningen. Kämpade mig igenom svängningar och klarade utbildningen. Den var ju intressant. Första terminen hade jag uppåtsväng...hade en jävel koncentration och kom ihåg allt som sas på föreläsningarna...skrev full pott på neuroanatomitentan vilken intresserade mig. Termin 2 hetsätning och klarade tentorna nätt och jämt. Sen lärde jag mig att plugga och kunde dosera läsandet till lagom. Hade kunnat fortsätta att plugga hur länge som helst kändes det som och det kunde jag ha gjort iom att jag började på Läkarlinjen. Men oj vad jag gick i väggen. Och allt slogs i spillror. Utbildning, relationer, möjligheter att bilda familj, träning och tävling. Ja allt som var värdefullt och som jag brann för förstördes. I spillrorna av det livet lever jag nu och det ser helt annorlunda ut.
Mer
4 år 9 månader sedan #1164957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stumhet
Stumhet kan förekomma vid negativa symptom - mutism kallar läkarna det. Det nya antipsykotikat Reagila har effekt mot negativa symptom också.