Om man har en bil vid LPT eller LRV, vad händer med bilen då

Mer
6 år 9 månader sedan #950967 av Nissegossen

Carmen Al Kebab skrev: Jag har tagit medicin sedan länge tillbaka, men psykiatrin kan i praktiken hitta vilken anledning som helst till att låsa in mig, räcker med att de säger: "Oj, jag tycker du mår dåligt, vi låser in dig"... Fast det egentligen inte är sant någonstans.

:tänk Jag har ju aldrig sett dig ansikte mot ansikte, men du är ganska vass i näbben kan jag tycka. Det är dock inte upp mig till att bedöma hur du är.

Tagga ned när du har med psykiatrin att göra. Detta för att det är hur du säger något och hur du är Irl som gör att någon kan bedöma dig och då ge dig tvångsvård.

Så här vid datorn vet jag ju inte ett skit om hur du är i praktiken.

Ett allmänt tagga ned när du har med folk att göra, speciellt psykiatrin och det första du måste lära dig, är att kompromissa.

Annars blir du betraktad som bitsk och rebell mot psykiatrin. Kort sagt bit inte den som har makten att låsa in dig.

I din situation skulle jag själv lära mig att förhandla om jag inte kunde det innan.

Dessutom alla hot går fetbort. Tänk på att de kan låsa in dig och kasta bort nyckeln.

Är du inlagd var nyttig i den situationen med att jag är inlagd, ställer jag mig i köket och diskar berget av kaffemuggar, byter påse i papperskorgarna en sköterska, hon bor i området och mötte henne på bussen häromdan och hon har blivit synbart riktigt gammal.

Hon kom in när jag diskade på avd och hon sade; du förnekar dig aldrig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #951013 av Carmen Al Kebab
Med vetskapen att de kan låsa in mig när som helst för vad som helst så börjar man fundera om det ens är värt att köpa något överhuvudtaget? Går inte att ha bil, husbil, husvagn, båt eller vad som helst... Hur har de tänkt att vi någonsin ska vara produktiva?

Är det ens värt att köpa bostadsrätt? De kan bara låsa in mig och låta kronofogden ta över... Måste ha autogiro på allt?
Mer
6 år 9 månader sedan #951017 av Geta
Du verkar vara verklighetsfrämmande.
Mer
6 år 9 månader sedan #951019 av Melun
Han är bara rädd för vad psykiatrin kan hitta på. Men det är ganska obefogat om man inte är väldigt sjuk.
Mer
6 år 9 månader sedan #951022 av Utomjordingen
Åren 1990-1992 när jag var tvångsinlagd på dårhuset - fy fan, vad jag kämpade för att bli utskriven! Trodde väl ett tag att jag aldrig skulle bli utskriven. Det var omänskligt! Sen när man väl blev utskriven så var jag ändå tvungen att ha med psykiatrin att göra resten av mitt liv - så jag tycker väl att psykiatrin har gått alldeles för långt. Är helt förstörd idag!

Jag har fått livstids fängelse ute i samhället med en andlig tvångströja (psyke mediciner) på köpet - på grund av våren 1990!

Ska jag då tacka min mamma och släkt för det, när de egentligen var de som var boven i dramat och inte jag - nähä du!
Mer
6 år 9 månader sedan #951175 av Admin1
Tvångsvård får man vart 25 år ungefär. Det farliga med psykos är inte inläggning utan risken för funktionsförluster. Du kan bli så dålig att du inte kan köra bil utan måste bo på gruppboende efteråt.