LPT lättvindigt?

Mer
4 år 9 månader sedan #1160056 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT lättvindigt?
Det kallas tvåläkarintyg samt att skall hållas möte i rätten. Du har rätt till ett juridisk ombud.

Det har hänt mig endast en gång och en skötare sade vem vill ha till hjälp, jag sade det kan du vara. Sedan senare sade läkaren nu skriver jag ut dig. Jag var aldrig själv i rätten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1160059 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT lättvindigt?
Jag var med i Länsrätten. Det skedde i ett rum utanför avdelningen på samma plan. Rummet var fullsmockat med folk. Innan så fick jag tala med en advokat två gånger och med en särskild tillsynsläkare. Min LPT upphävdes. Hade varit inlagd högst 14 dar. Sedan skrevs jag ut på prov. Det är väl ÖPT. Efter några månader upphävdes det också.
Mer
4 år 9 månader sedan #1160107 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet LPT lättvindigt?
Jag har varit inlagd tio gånger, mest på psykos, men aldrig haft LPT. Skötaren som var på psykakuten sist, sa han kände mig och jag brukade bete mig bra mot personalen inlagd.
Mer
4 år 9 månader sedan #1160108 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT lättvindigt?
Man behöver inte vara otrevlig mot personalen för att få LPT. Jag skvätte ut vattnet i ett glas. Det räckte.
Mer
4 år 9 månader sedan #1160158 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT lättvindigt?

Amandara skrev: LPT på mig har skrivits utan kontakt.

Det var fel. Personlig kontakt krävs med läkaren.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1160409 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?
Jag slipper nog tvångsvården snart om man nu ska tro läkaren. Men som flera påpekat, frivilligt där eller under tvång är det ingen större skillnad på.

Jag "råkade" säga att jag var straffad av Gud. Jag sa sen till en skötare att jag kanske pratat till mig en månads tvångsvård till.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Fantasio.