LPT lättvindigt?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312267 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?

Inwatto skrev: Anmäla? Nja, vad vill du åstadkomma med en anmälan? IVO tar väl bara fall där man blivit livshotande felbehandlad. Men, visst ta ett snack med någon om att du fått fel medicin! Så får det ju inte gå till.

Nästa gång kanske det är cancermedicin som delas ut till fel patient. Det som hände på psyket kan hända även i den vanliga vården. Personalen måste bli bättre på att dubbelkolla.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312274 av krokus
Svar från krokus i ämnet LPT lättvindigt?
Nån gång när jag var inlagd fick jag först ingen kvällsmedicin (Seroquel depot).

Sjuksköterskan sa att jag redan hade fått. Jag blev irriterad och sa ifrån. Tillslut sa jag: "jaha, då har du gett min medicin till någon annan patient. Smart!".

Sjuksköterskan tittade då lite noggrannare på vilka namn som stod på de dosetter som fanns kvar, och mycket riktigt var min medicin där. Pucko-tant! 

Nån annan gång hade sjuksköterskan delat på en 10mg Brintellix. De är inte delbara, inte ens runda. De är droppformade.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1312368 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?
Jag är utskriven och är så glad. Jag var bara inlagd lite drygt tre veckor, då jag inte var fnoskig upp över öronen, bara lite lagom. Men jag glömde mina nikotinsugtabletter på avdelningen (de hålls inlåsta i medicinrummet), attans! Ska jag sladda iväg till sjukan och hämta dem?
Mer
3 år 3 månader sedan #1312410 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT lättvindigt?
Tog du den andra patientens medicin, Fantasio?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1312455 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?
Ja, det stämmer. Kände inget speciellt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312518 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT lättvindigt?
Märkte du inte att tabletterna såg annorlunda ut?