Att dömas, till fängelse eller rättspsyk?

Mer
3 år 11 månader sedan #1247015 av Cosmos
Din lyckliga stjärna stod dig bi!

Själv har jag blivit dömd till dagsböter ett flertal gånger efter fyllegrejer. Sedan en villkorlig dom och två gånger skyddstillsyn. Ligger långt tillbaka i tiden förutom en skyddstillsyn som jag hade för tre år sedan.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1247019 av Richard
Ja, fast det blev rätt mycket i dagsböter, tror det var 80 st å 170 kr, sen fick jag pröjsa 5 000 kr ur egen ficka för advokaten! Sen 500 kr till Brottsofferfonden, trots att det inte fanns nått brottsoffer...
Advokaten sa efter rättegången o innan domen föll; -Det blir böter och villkorligt!

Men jag slapp villkorligt.

Jag vill inte hamna på rättspsyk! :cry:

Jag har inte gjort nått olagligt sen dess!
Cyklat på trottoaren o smakat på en joint för några år sen...

Jag förekommer i en FUP, därför att en kompis kom o lånade min pistolreplika, sen gick han o rånade apoteket på Treo Comp! Det är inte mitt fel! Jag trodde han skulle ha den till att försvara sig med, om det kom nått gäng eller liknande!
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247030 av Cosmos
Så otroligt dumt. Skrattar. Kunde han inte plocka ut morfin och dylikt nu när han hade chansen. Nå, fick han sin Treo Comp och åkte han dit?
Mer
3 år 11 månader sedan #1247118 av Admin1
Det är svårare att få rättspsyk idag för man måste vara rejält sjuk och kanske också farlig för andra. Många med schizofreni får fängelsestraff. Sedan är nog domstolarna medvetna att rättpsyk kostar stora pengar för samhället för vårdtiden är 6 år och det är den dyraste psykvården och kanske dyraste av all vård. Vid dagsböterstraff blir det knappast rättspsyk.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247120 av memphis
Min pojkvän mådde mycket dåligt, och då körde han bilen rätt in i elbolagets reception, för att vi fått strömmen avstängd. Blomkrukor flög, glas krossades, personalen blev livrädda. Men han fick varken fängelse eller villkorligt. Vad jag minns dömdes han till att träffa psl-teamet en gång i veckan. Det var allt!
Mer
3 år 11 månader sedan #1247825 av Richard

Cosmos skrev: Så otroligt dumt. Skrattar. Kunde han inte plocka ut morfin och dylikt nu när han hade chansen. Nå, fick han sin Treo Comp och åkte han dit?

Jodå, han åkte dit. Folk från polisen kände igen honom från övervakningskameror. Tror han sa nått i stil med;
-Ge mig starkare saker också, fentanyl!

Men jo, han fick Treo Comp, sen åkte han i fängelse 3 månader. Tror han hade ammunition o sånt hemma också.